Niedawno czytałem o czymś takim:
5 lokacji z gry Majora's Mask (a raczej wydarzenia w nich zawarte) reprezentuje 5 etapów umierania wyróżnionych przez E. Kubler-Ross:
1. Clocktown = Zaprzeczenie - mieszkańcy Clocktown zaprzeczają jakoby księżyc miał spaść i zniszczyć ich miasto. Nie przejmują się tym, tylko dalej robią swoje i przygotowują się do karnawału.
2. Woodland = Gniew - Król Deku jak i jego podwładni są wściekli na małpę za to, że rzekomo porwała Księżniczkę Deku i za to w jakim stanie jest ich bagno. Ignorując przy tym fakt, że to nie małpa jest temu winna.
3. Snowhead = Targowanie się/Negocjacja - Goroni negocjują między sobą to, że gdyby ich legendarny bohater Darmani powrócił wszystko wróciłoby do normy.
4. Great Bay = Depresja - kiedy Lulu straciła swój głos wszyscy w Zora's Cape popadli w depresję, bo bez kompletnego zespołu nie będą mogli przeprowadzić koncertu.
5. Ikana = Akceptacja - Ikana to kraina umarłych i śmierci. Wszyscy tam umarli zaakceptowali swoją śmierć i nie podejmowali już żadnej walki.
Wszystko pasuje, nawet kolejność odwiedzania tych lokacji w krainie Termina się pokrywa.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_K%C3%BCbler-Ross
http://opisy.wordpress.com/2009/03/03/p ... ku-swiata/
http://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%BCbler-Ross_model
5 etapów wg Kübler-Ross
Moderator: Moderatorzy
- MasterLink
- Administrator
- Posty: 2774
- Rejestracja: 20 lutego 07, 23:46
- Lokalizacja: Outer Hyrule
- Kontaktowanie:
5 etapów wg Kübler-Ross
“Whe̷n̶e͡ver̡ there͞ is a me͡ȩtįn͟g, ̕a ͘p̷ar̴ti͢ng҉ ͠sh̷all folĺow. But ̵th͘at pa͠r̀t͟i̕ng ҉n̛eed̡s ͟ņo͝t last̕ ́fo̧r̛ev͘eŗ. ͜
͞ ̛W̢het̕he͟ŗ a̕ ́p̴ar͡t̴i̴ng͡ bé f͢ore̴v͜e͘r͟ ̶or͝ ̧mere͡l̕ý ̡for ͜a sho͟r͡t wh͞il̶e.͜.̧. t͝h̕at̴ i̵s ưp̛ ͡to҉ y҉óu.”͟
Bardzo fajna teoria- znaczy to też, że Nintendo poza kulisami przykłada się do produkcji gier w większym stopniu, niż można było by pomyśleć. Podoba mi się, że ten apokaliptyczny obraz MM ma pokrycie w czymś tak.. Dołującym? W końcu, gdyby Link się nie zjawił to świat Terminy dobiegł by końca. Bohater przyjmuje funkcję 'lekarstwa', które przyjmuje za zadanie odwołanie nieuniknionego.
Warto też się rozejrzeć za podobnymi aspektami innych części TLoZ.. Może dało by to nam wskazówki odnośnie kolejności chronologii Zeld? Może to jest ten big secret, o którym jakiś czas temu było głośno?
Warto też się rozejrzeć za podobnymi aspektami innych części TLoZ.. Może dało by to nam wskazówki odnośnie kolejności chronologii Zeld? Może to jest ten big secret, o którym jakiś czas temu było głośno?
- PiotrW
- Administrator
- Posty: 209
- Rejestracja: 26 lutego 05, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Amek pisze:ardzo fajna teoria- znaczy to też, że Nintendo poza kulisami przykłada się do produkcji gier w większym stopniu, niż można było by pomyśleć
Polecam artykuły które są już u nas na stronie od dawna
http://zelda.com.pl/viewpage.php?page_id=7
http://zelda.com.pl/viewpage.php?page_id=8
A MasterLinkowi gratuluję wyłapania tego smaczku
| REGULAMIN FORUM | REGULAMIN STRONY | Zelda Central UserBar |
"Every game has a story. Only one is a legend. The Legend of Zelda."
"Every game has a story. Only one is a legend. The Legend of Zelda."
- Deedlith_Anthy
- Szlachetny Hylianin
- Posty: 868
- Rejestracja: 23 listopada 06, 21:18
- Lokalizacja: Silent Hill.
Ej, to jest bardzo dobre!
Kolejny powod by kochac MM.
Jak dla mnie ta czesc miala najlepszy klimat (mroczny, doluajcy i schizolski) i zdecydowanie najlepiej przedstawiony swiat- bo prawdziwie zywy(kurcze, czemu wiecej Zeld tak dobrze nie symuluje zycia NPCow! wierze, ze daloby sie to jakos zalatwic bez licznika....)
Kolejny powod by kochac MM.
Jak dla mnie ta czesc miala najlepszy klimat (mroczny, doluajcy i schizolski) i zdecydowanie najlepiej przedstawiony swiat- bo prawdziwie zywy(kurcze, czemu wiecej Zeld tak dobrze nie symuluje zycia NPCow! wierze, ze daloby sie to jakos zalatwic bez licznika....)
She's got everything I need, pharmacy keys
- MasterLink
- Administrator
- Posty: 2774
- Rejestracja: 20 lutego 07, 23:46
- Lokalizacja: Outer Hyrule
- Kontaktowanie:
Trzeba przyznać że autorzy sprytnie to w grze ukryli. To również oznacza dlaczego w grze jest tylko 5 głównych lokacji. Nie wynika to z lenistwa autorów lecz właśnie z tej teorii.
“Whe̷n̶e͡ver̡ there͞ is a me͡ȩtįn͟g, ̕a ͘p̷ar̴ti͢ng҉ ͠sh̷all folĺow. But ̵th͘at pa͠r̀t͟i̕ng ҉n̛eed̡s ͟ņo͝t last̕ ́fo̧r̛ev͘eŗ. ͜
͞ ̛W̢het̕he͟ŗ a̕ ́p̴ar͡t̴i̴ng͡ bé f͢ore̴v͜e͘r͟ ̶or͝ ̧mere͡l̕ý ̡for ͜a sho͟r͡t wh͞il̶e.͜.̧. t͝h̕at̴ i̵s ưp̛ ͡to҉ y҉óu.”͟
Wróć do „Legend of Zelda: Majora's Mask”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości