Strona 1 z 1

5 etapów wg Kübler-Ross

: 12 czerwca 10, 15:53
autor: MasterLink
Niedawno czytałem o czymś takim:

5 lokacji z gry Majora's Mask (a raczej wydarzenia w nich zawarte) reprezentuje 5 etapów umierania wyróżnionych przez E. Kubler-Ross:

1. Clocktown = Zaprzeczenie - mieszkańcy Clocktown zaprzeczają jakoby księżyc miał spaść i zniszczyć ich miasto. Nie przejmują się tym, tylko dalej robią swoje i przygotowują się do karnawału.
2. Woodland = Gniew - Król Deku jak i jego podwładni są wściekli na małpę za to, że rzekomo porwała Księżniczkę Deku i za to w jakim stanie jest ich bagno. Ignorując przy tym fakt, że to nie małpa jest temu winna.
3. Snowhead = Targowanie się/Negocjacja - Goroni negocjują między sobą to, że gdyby ich legendarny bohater Darmani powrócił wszystko wróciłoby do normy.
4. Great Bay = Depresja - kiedy Lulu straciła swój głos wszyscy w Zora's Cape popadli w depresję, bo bez kompletnego zespołu nie będą mogli przeprowadzić koncertu.
5. Ikana = Akceptacja - Ikana to kraina umarłych i śmierci. Wszyscy tam umarli zaakceptowali swoją śmierć i nie podejmowali już żadnej walki.

Wszystko pasuje, nawet kolejność odwiedzania tych lokacji w krainie Termina się pokrywa.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_K%C3%BCbler-Ross
http://opisy.wordpress.com/2009/03/03/p ... ku-swiata/
http://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%BCbler-Ross_model

: 12 czerwca 10, 16:25
autor: Amek
Bardzo fajna teoria- znaczy to też, że Nintendo poza kulisami przykłada się do produkcji gier w większym stopniu, niż można było by pomyśleć. Podoba mi się, że ten apokaliptyczny obraz MM ma pokrycie w czymś tak.. Dołującym? W końcu, gdyby Link się nie zjawił to świat Terminy dobiegł by końca. Bohater przyjmuje funkcję 'lekarstwa', które przyjmuje za zadanie odwołanie nieuniknionego.

Warto też się rozejrzeć za podobnymi aspektami innych części TLoZ.. Może dało by to nam wskazówki odnośnie kolejności chronologii Zeld? Może to jest ten big secret, o którym jakiś czas temu było głośno? :P

: 12 czerwca 10, 17:37
autor: PiotrW
Amek pisze:ardzo fajna teoria- znaczy to też, że Nintendo poza kulisami przykłada się do produkcji gier w większym stopniu, niż można było by pomyśleć

Polecam artykuły które są już u nas na stronie od dawna ;)
http://zelda.com.pl/viewpage.php?page_id=7
http://zelda.com.pl/viewpage.php?page_id=8

A MasterLinkowi gratuluję wyłapania tego smaczku :)

: 12 czerwca 10, 19:10
autor: Deedlith_Anthy
Ej, to jest bardzo dobre!

Kolejny powod by kochac MM.
Jak dla mnie ta czesc miala najlepszy klimat (mroczny, doluajcy i schizolski) i zdecydowanie najlepiej przedstawiony swiat- bo prawdziwie zywy(kurcze, czemu wiecej Zeld tak dobrze nie symuluje zycia NPCow! wierze, ze daloby sie to jakos zalatwic bez licznika....)

: 12 czerwca 10, 21:10
autor: Amek
PiotrW, tak wiem, czytałem już dawno te artykuły. Miałem na myśli to, że N stara się wpleść elementy rzeczywistości, o których szara masa społeczeństwa nie ma pojęcia.

: 12 czerwca 10, 21:46
autor: MasterLink
Trzeba przyznać że autorzy sprytnie to w grze ukryli. To również oznacza dlaczego w grze jest tylko 5 głównych lokacji. Nie wynika to z lenistwa autorów lecz właśnie z tej teorii.