Wywiad środowiskowy - gry RPG
: 21 marca 10, 12:39
Moi drodzy. Przypuszczam że spora część z was dużo grywa w JRPG'i. Czy to klasyczne turówki jak Final Fantasy, czy ActionRPG jak seria Mana, mniejsza o to, uogólnijmy temat.
Sprawa wygląda tak: Od dwóch lat zalega mi w zeszycie projekt sporej gry RPG którą chciałam niegdyś zrobić, mam tam wszystko praktycznie opracowane, fabuła, itemy, bronie, plany niektórych miast, dungeonów, nic tylko zasiadać do kompa i zrobić wyczesanego JRPG.
I to właśnie teraz robię - intensywnie prasuje nad własną grą. Ale są pewne kwestie w których za grosz nie potrafię się zdecydować, więc postanowiłam otworzyć ten temat żeby pytać sie was o różne rzeczy, bo przyda mi się obiektywna opinia.
Pierwszą sporną dla mnie kwestią jest sposób przechodzenia z lokacji do lokacji, mam do wyboru, albo tak jak w Pokemonach, że po prostu gracz idzie i bezpośrednio przechodzi z jakiejś tam dróżki czy lasu do miasta, albo tak jak np. w starych Final Fantasy że przy wyjściu z miasta gracz wchodzi na dużą mapę świata i łazi po tej mapie i jak nadepnie na jakieś miasteczko to włazi do tego miasta. No i jeśli już zdecydowała bym się na te drugie, to jaka myślicie, jak duża miała by być mapa tego świata, jak dużo i jak często gracz by musiał na niej przebywać?
Sprawa wygląda tak: Od dwóch lat zalega mi w zeszycie projekt sporej gry RPG którą chciałam niegdyś zrobić, mam tam wszystko praktycznie opracowane, fabuła, itemy, bronie, plany niektórych miast, dungeonów, nic tylko zasiadać do kompa i zrobić wyczesanego JRPG.
I to właśnie teraz robię - intensywnie prasuje nad własną grą. Ale są pewne kwestie w których za grosz nie potrafię się zdecydować, więc postanowiłam otworzyć ten temat żeby pytać sie was o różne rzeczy, bo przyda mi się obiektywna opinia.
Pierwszą sporną dla mnie kwestią jest sposób przechodzenia z lokacji do lokacji, mam do wyboru, albo tak jak w Pokemonach, że po prostu gracz idzie i bezpośrednio przechodzi z jakiejś tam dróżki czy lasu do miasta, albo tak jak np. w starych Final Fantasy że przy wyjściu z miasta gracz wchodzi na dużą mapę świata i łazi po tej mapie i jak nadepnie na jakieś miasteczko to włazi do tego miasta. No i jeśli już zdecydowała bym się na te drugie, to jaka myślicie, jak duża miała by być mapa tego świata, jak dużo i jak często gracz by musiał na niej przebywać?