SS wcale nie musiał być prequelem prequeli

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
MasterLink
Administrator
Administrator
Posty: 2774
Rejestracja: 20 lutego 07, 23:46
Lokalizacja: Outer Hyrule
Kontaktowanie:

SS wcale nie musiał być prequelem prequeli

Postautor: MasterLink » 11 kwietnia 13, 23:37

Kiedyś pisałem, że SS równie dobrze mógł być ostateczną częścią serii w chronologii, a nie jej genezą, gdyby pozmieniać kilka rzeczy. Jak to wyjaśnić kiedy są aż 3 linie czasowe, a SS miałby być końcem końców? To proste, nie zależnie którą linię czasową wzięłoby się pod uwagę, wydarzenia w nich zawarte doprowadziłyby zawsze do wydarzeń dziejących się w SS.

Kilka przemyśleń:

Świat w SS zdążył rozwinąć się technologicznie lecz został nawiedzony przez kataklizm, który doprowadził do upadku cywilizacji, stąd całkowite wyludnienie, pozostałości robotów, pociągów i innych mechanizmów, budowli, fabryk, brak miast, wiosek itp. Ci którzy przetrwali udali się w miejsce daleko ponad chmurami i się tam osiedlili.

Master Sword został zredukowany do swojej prymitywnej formy tracąc całą swoją moc i nie przypominał już MS wyglądem.

Jak dopasować odpowiedni styl graficzny dla Zeldy, która była by zakończeniem wszystkiego? Wybrać coś mrocznego, ciemnego, brudnego? Nie, wybrać coś na pograniczu LoZ, Aol, Alttp, LA, OoT, MM, Oracli, TP oraz WW i wszystkich jego kreskówkowych odpowiedników co będzie je wszystkie łączyć. Wizualny styl SS spaja wszystkie gry, które wcześniej wydano w ostateczną część.

Tak samo z odniesieniami w SS do praktycznie wszystkich Zeld, które łączą tak jakby wszystkie w jedną całość.

Pojawia się też ponownie wskrzeszony Ganon, ale w swojej ostatecznej formie z płonącymi włosami i wulkanicznym ciałem (Demise z SS). Niestety Ganon został wskrzeszony zbyt szybko, niedokładnie i nie pamięta kim naprawdę jest. Stąd również przybrał taką formę. Podobna rzecz była w Oraclach gdzie Ganon nie miał własnej świadomości.

Pod koniec ostateczna uber forma Ganona zostaje pokonana i umieszczona w odnowionym Master Swordzie na zawsze.

Walka z Demise w SS wyglądała jak walka ostateczna, wielki finał, idealnie zwieńczała by zakończenie chronologii. Tak samo jest z Demisem, jego imię oznacza również koniec, a tym samym następną wskazówkę, że SS mógł być pierwotnie umieszczony na końcu chronologii.

Ogólnie im dalej w SS tym bardziej miałem wrażenie, że gram w ostateczną część serii, a nie w jej początek.
Grę, którą w pewnym momencie zmieniono w prequel i pozostawiono w niej pozostałości/wskazówki tej zmiany.

PS: W jednym z wywiadów Aonuma wspomniał, że umieszczenie SS na samym początku było całkowicie przypadkowe.
Obrazek
“Whe̷n̶e͡ver̡ there͞ is a me͡ȩtįn͟g, ̕a ͘p̷ar̴ti͢ng҉ ͠sh̷all folĺow. But ̵th͘at pa͠r̀t͟i̕ng ҉n̛eed̡s ͟ņo͝t last̕ ́fo̧r̛ev͘eŗ. ͜
͞ ̛W̢het̕he͟ŗ a̕ ́p̴ar͡t̴i̴ng͡ bé f͢ore̴v͜e͘r͟ ̶or͝ ̧mere͡l̕ý ̡for ͜a sho͟r͡t wh͞il̶e.͜.̧. t͝h̕at̴ i̵s ưp̛ ͡to҉ y҉óu.”͟

Awatar użytkownika
nokash
Powiernik Trójmocy
Powiernik Trójmocy
Posty: 1086
Rejestracja: 18 listopada 06, 19:58
Lokalizacja: tarm ruins

Postautor: nokash » 13 kwietnia 13, 11:00

Bardzo spójne jest to co piszesz, ale tak sobie myślę że wszystkie te fakty można było by zinterpretować na to że SS jest pierwsza. Kwestia jedynie improwizacji przedstawienia faktów z gry. Inaczej mówiąc to tak jakby założyć że jakakolwiek część jest pierwsza lub ostatnia i próbować na siłę to wytłumaczyć a dorabiając różne ideologie praktycznie zawsze się to uda. A Zelda będzie nadal powstawać więc chronologia pewnie jeszcze nie raz będzie naginana, wcześniej czy później. Ale powtarzam że twoje przemyślenie jest bardzo mądre, spójne, i mające sens. Ciekawi mnie jak wpiszą w chronologię kolejną zeldę. I myślę też że twórcy popełnili wielki błąd nie układając zeld po kolei w chronologii podczas ich powstawania, tylko powstały jakieś trzy linie itd...
www.karolinaszczesna.pl
Obrazek
voice tree boat gate flash house [you] child bell sky blood rock snow fish

Awatar użytkownika
MasterLink
Administrator
Administrator
Posty: 2774
Rejestracja: 20 lutego 07, 23:46
Lokalizacja: Outer Hyrule
Kontaktowanie:

Postautor: MasterLink » 14 kwietnia 13, 01:34

nokash pisze:Bardzo spójne jest to co piszesz, ale tak sobie myślę że wszystkie te fakty można było by zinterpretować na to że SS jest pierwsza. Kwestia jedynie improwizacji przedstawienia faktów z gry.

To też prawda, ale przez to co jest przedstawione w grze nie trudno zauważyć, że coś tu się gryzie.
Chodzi o jedną rzecz - po tak zaawansowanej technice jaka jest w SS, wrócono potem znowu do średniowiecza
i zamków (OoT), a cała technologia gdzieś wyparowała.. Do tej pory technologia w serii rozwijała się stopniowo do przodu, a w SS nawalili jej nie wiadomo ile i jeszcze umieścili to jako pierwsza chronologicznie część.
Obrazek

“Whe̷n̶e͡ver̡ there͞ is a me͡ȩtįn͟g, ̕a ͘p̷ar̴ti͢ng҉ ͠sh̷all folĺow. But ̵th͘at pa͠r̀t͟i̕ng ҉n̛eed̡s ͟ņo͝t last̕ ́fo̧r̛ev͘eŗ. ͜
͞ ̛W̢het̕he͟ŗ a̕ ́p̴ar͡t̴i̴ng͡ bé f͢ore̴v͜e͘r͟ ̶or͝ ̧mere͡l̕ý ̡for ͜a sho͟r͡t wh͞il̶e.͜.̧. t͝h̕at̴ i̵s ưp̛ ͡to҉ y҉óu.”͟

Awatar użytkownika
Amek
VIP
VIP
Posty: 1618
Rejestracja: 21 stycznia 06, 00:59
Lokalizacja: Karlsruhe

Postautor: Amek » 16 kwietnia 13, 10:41

Taki tam "hint", który spostrzegłem. Spójrzcie na czoło Demise'a http://zelda-sanctuary.net/wp-content/u ... Demise.png i przypomnijcie sobie, jak został zabity Ganon w OoT ^^

Awatar użytkownika
sEbeQ13
VIP
VIP
Posty: 2791
Rejestracja: 28 września 05, 17:14
Lokalizacja: Las Czystoliść
Kontaktowanie:

Postautor: sEbeQ13 » 18 kwietnia 13, 10:38

No panowie, rozjebaliście system.

Nigdy nie zwracałem uwagi na tą całą technologiczną oprawkę w SS... w ogóle się nad tym nie zastanawiałem. Prequel to prequel, co ja mam do gadania. Ale muszę przyznać, że ma to sens.

Tylko... teraz powstaje pytanie... co z tego? Nintendo być może i zmieniło chornologię w ostatniej chwili, ale już jest jaka jest. Dyskutując o tym jakie dziury ma SS, coraz bardziej będziemy niezadowoleni z jej ostatecznego "wyglądu". A ja tak dobrze się przy niej bawiłem :(.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wertyp
Zora
Zora
Posty: 595
Rejestracja: 9 stycznia 07, 18:25
Lokalizacja: Podkarpacie

Postautor: Wertyp » 18 kwietnia 13, 16:55

Również dobrze się bawiłem, nie ma co tego roztrząsać. Ale w sumie to chyba każda Zelda ma swoje teorie spiskowe ;)
~Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me~

Awatar użytkownika
sEbeQ13
VIP
VIP
Posty: 2791
Rejestracja: 28 września 05, 17:14
Lokalizacja: Las Czystoliść
Kontaktowanie:

Postautor: sEbeQ13 » 27 kwietnia 13, 10:42

Jak np. porażka Linka w trakcie walki z Ganonem ;p.
Obrazek

Awatar użytkownika
nokash
Powiernik Trójmocy
Powiernik Trójmocy
Posty: 1086
Rejestracja: 18 listopada 06, 19:58
Lokalizacja: tarm ruins

Postautor: nokash » 27 kwietnia 13, 11:47

sEbeQ13 pisze:Dyskutując o tym jakie dziury ma SS, coraz bardziej będziemy niezadowoleni z jej ostatecznego "wyglądu".
Może kiedyś pozatykają je "innymi zeldami" :)
www.karolinaszczesna.pl

Obrazek

voice tree boat gate flash house [you] child bell sky blood rock snow fish

MandragGanon
VIP
VIP
Posty: 58
Rejestracja: 22 sierpnia 11, 14:55

Postautor: MandragGanon » 1 maja 13, 14:37

Cześć :)

MasterLink napisał:
Chodzi o jedną rzecz - po tak zaawansowanej technice jaka jest w SS, wrócono potem znowu do średniowiecza
i zamków (OoT), a cała technologia gdzieś wyparowała.. Do tej pory technologia w serii rozwijała się stopniowo do przodu, a w SS nawalili jej nie wiadomo ile i jeszcze umieścili to jako pierwsza chronologicznie część.


Tak. Dobrze powiedziane.. Lecz jak rzekł poeta (albo kto inny) "Jak stoisz w miejscu to się cofasz"... W zeldzie jest to samo... Calutka seria stoi w miejscu podczas gdy SS biegnie w dal... W ten sposób SS wyprzedza całą chronologię i serię, która, jak już wcześniej wspomniałem "stojąc w miejscu się cofa"...

Dla mnie SS jest 4 "odnogą zeldy"...

Prequel dla mnie byłby podczas wojny "prabogów z wielkim złem"... Tak wtedy to byłby prequel... SS dzieje się po prequelu... Innymi słowy kolejne wskrzeszenie archetypu Ganona.

Awatar użytkownika
MasterLink
Administrator
Administrator
Posty: 2774
Rejestracja: 20 lutego 07, 23:46
Lokalizacja: Outer Hyrule
Kontaktowanie:

Postautor: MasterLink » 12 maja 13, 14:14

Dziury raczej nie popsują gameplayu z gry, czy zadowolenia z grania.

Mogą za to zepsuć coś innego.

Na przykład przedstawienie czapki Linka w Minish Cap. Czapka Linka nie wzięła się od magicznej czapki, która kiedyś mówiła tylko Skyward Sword ustanowił, że cały Hero's Tunic wraz z czapką wziął się od jakiś rycerzy z akademii (ala tej z Harrego Pottera). Przez to, ten Tunik nie jest już tak unikalny. Zawsze myślałem, że to ubranie jest zarezerwowane tylko dla bohatera, ale teraz widać wszyscy w Skyloft go noszą tylko i innych kolorach.

A całą "genezę" czapki Linka z Minish Cap można już tylko spuścić do kibelka: :neutral:
http://www.youtube.com/watch?v=Tg4PhifSiZ4&t=1m03s

EDIT: O nie, pominąłem taki ważny szczegół przecież w OoT Kokiri też noszą podobne ubranie jak Link tylko tam nazywa się to kokiri tunik, ale mniejsza o to, chodziło głownie o czapkę z Minish Cap.
Obrazek

“Whe̷n̶e͡ver̡ there͞ is a me͡ȩtįn͟g, ̕a ͘p̷ar̴ti͢ng҉ ͠sh̷all folĺow. But ̵th͘at pa͠r̀t͟i̕ng ҉n̛eed̡s ͟ņo͝t last̕ ́fo̧r̛ev͘eŗ. ͜
͞ ̛W̢het̕he͟ŗ a̕ ́p̴ar͡t̴i̴ng͡ bé f͢ore̴v͜e͘r͟ ̶or͝ ̧mere͡l̕ý ̡for ͜a sho͟r͡t wh͞il̶e.͜.̧. t͝h̕at̴ i̵s ưp̛ ͡to҉ y҉óu.”͟

Awatar użytkownika
Wertyp
Zora
Zora
Posty: 595
Rejestracja: 9 stycznia 07, 18:25
Lokalizacja: Podkarpacie

Postautor: Wertyp » 14 maja 13, 22:56

E, nie do końca. Tunika i czapka mają wiele originów - np. w Spirit Tracks ubierają tak żołnierzy na cześć dawnego bohatera, a w Okarynie to po prostu ubranka Kokiri. Tak czy siak zawsze skądś się ten strój bierze i trafia w ręce Linka - przeznaczenie ;)
~Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me~

Awatar użytkownika
MasterLink
Administrator
Administrator
Posty: 2774
Rejestracja: 20 lutego 07, 23:46
Lokalizacja: Outer Hyrule
Kontaktowanie:

Postautor: MasterLink » 15 maja 13, 00:01

Co do Kokiri to zdążyłem jeszcze wcześniej z edytować posta i poprawić niedopatrzenie. :oops:

No, w późniejszych częściach zielone ubranie wiązało się z jakąś tradycją np. w Wind Wakerze, gdzie na cześć bohatera uszyto podobne ubranie, może Kokiri też kontynuują taką tradycje..

Mimo to przed i w czasie wydarzeń Skyward Sword wszystko zapoczątkował, więc siłą rzeczy także te tradycje.

I zawsze miałem przekonanie, że jak jakaś Zelda ma określony tytuł (a szczególnie tytuł kluczowego przedmiotu) to również ustanawia ten przedmiot we wszystkich częściach.
Tak jak Minish Cap = Czapka, Ocarina of Time = Ocarina, no i teraz Skyward Sword = Master Sword.
Obrazek

“Whe̷n̶e͡ver̡ there͞ is a me͡ȩtįn͟g, ̕a ͘p̷ar̴ti͢ng҉ ͠sh̷all folĺow. But ̵th͘at pa͠r̀t͟i̕ng ҉n̛eed̡s ͟ņo͝t last̕ ́fo̧r̛ev͘eŗ. ͜
͞ ̛W̢het̕he͟ŗ a̕ ́p̴ar͡t̴i̴ng͡ bé f͢ore̴v͜e͘r͟ ̶or͝ ̧mere͡l̕ý ̡for ͜a sho͟r͡t wh͞il̶e.͜.̧. t͝h̕at̴ i̵s ưp̛ ͡to҉ y҉óu.”͟


Wróć do „Legend of Zelda: Skyward Sword”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości