Brzydki Skyward Sword na kablu component

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
sEbeQ13
VIP
VIP
Posty: 2791
Rejestracja: 28 września 05, 17:14
Lokalizacja: Las Czystoliść
Kontaktowanie:

Brzydki Skyward Sword na kablu component

Postautor: sEbeQ13 » 25 kwietnia 14, 20:56

Komponenta zakupiłem jakieś 2 miesiące temu (nareszcie!). Do tej pory korzystałem ze starych chinchy lub z chinchy z przejściówką euro. Różnica w jakości obrazu jest widoczna na pierwszy rzut oka: ostre kontury, żywe, niemalże oczojebne kolory. Ostatnio na Wii ogarniam jedynie trylogię Metroidów, ewentualnie gacławowe gry i wszystko wygląda lepiej jak kiedykolwiek wcześniej. Wczoraj jednak zauważyłem problem. Z Zeldą Skyward Sword. Ta gra wygląda okropnie. Nic tutaj nie jest ostre, wszędzie widać przeploty, Link jest poszarpany, jakby na starszym sprzęcie karta graficzna nie wyrabiała przy jakiejś najnowszej grze (wcześniej wszystko było lekko rozmyte więc wyglądało znacznie lepiej niż w chwili obecnej). Metroid jednak nadal wygląda dobrze (w końcu widzę do czego strzelam!).

Czy mogę coś gdzieś ustawić, przestawić, aby ta zelda wyglądała lepiej? Czy po prostu ten typ tak ma? Czy ktoś w ogóle też ma taki problem? W opcjach konsoli wyłączyłem Burn incośtamtegoniepamietam i wydaje mi się być minimalnie lepiej, ale może to być tylko złudzenie. Telewizor ma 32 cale i wspiera full HD, ale czy w tym przypadku ma to znaczenie?

Przejrzałem jutuba. Znalazłem testy jakiś tam componentów, ale te w porównaniu do obrazu uzyskanego u mnie wyglądają prześlicznie.
https://www.youtube.com/watch?v=5lMhSeSdeQ0
https://www.youtube.com/watch?v=hfCsUwvDGLw
https://www.youtube.com/watch?v=gs_XTOGElbQ
Tutaj krawędzie są ostre, ale nie poszarpane. U mnie przez te poszarpania nie widać żadnych szczegółów.

[ Dodano: 25 Kwiecień 14, 21:02 ]
Jak narazie tylko te zdjęcie jest najbliższe mojej sytuacji:
http://www.abload.de/img/linkwiinfu28.jpg
Obrazek

Awatar użytkownika
Lakitu
Zora
Zora
Posty: 293
Rejestracja: 26 kwietnia 06, 15:27

Postautor: Lakitu » 26 kwietnia 14, 12:08

Jeśli masz oryginalny komponent Nintendo i masz w menu Wii poustawiane EDTV (480p czy tam "i" nie pamiętam) i nadal jest źle to znaczy, że wina jest po stronie telewizora. Ja odpalałem przez komponent na 37" Full HD i nie narzekałem (gorzej wygląda przez HDMI na Wii U). W menu Wii po prostu nie ma żadnych innych ustawień które mogłyby coś zmienić.

Awatar użytkownika
sEbeQ13
VIP
VIP
Posty: 2791
Rejestracja: 28 września 05, 17:14
Lokalizacja: Las Czystoliść
Kontaktowanie:

Postautor: sEbeQ13 » 26 kwietnia 14, 13:30

Kabel nie jest oryginalny.
Lakitu pisze:Jeśli masz oryginalny komponent Nintendo i masz w menu Wii poustawiane EDTV (480p czy tam "i" nie pamiętam) i nadal jest źle to znaczy, że wina jest po stronie telewizora.

Właśnie na takich ustawieniach gram od momentu zakupu komponenta. Oczywiście może to i wina TV, ale przecież pozostałe gry są wyświetlane bardzo ładnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Trociniak
Goron
Goron
Posty: 79
Rejestracja: 26 marca 13, 16:15
Kontaktowanie:

Postautor: Trociniak » 26 kwietnia 14, 20:03

Temat chyba już był poruszany, Skyward ma taki interlacing i żaden kabel tych pasów nie poprawi. Jest to jedyna gra na wii, która tak nędznie wygląda na LCD i to nie jest wina TV, bo ja na czterech sprawdzałem, a w necie masa o tym jest. Ja na początku trochę się wkurzałem, ale pograłem i nawet zapomniałem o tych pasach. Ostatnio odpaliłem na starym CyRTku i wygląda zajebiście :D

Awatar użytkownika
sEbeQ13
VIP
VIP
Posty: 2791
Rejestracja: 28 września 05, 17:14
Lokalizacja: Las Czystoliść
Kontaktowanie:

Postautor: sEbeQ13 » 27 kwietnia 14, 13:20

No dobra, a podane przeze mnie linki do jutuba - tam gra wygląda bardzo dobrze (ale i nie tylko, chyba wszystkie gameplaye i lecplaye wyglądają ślicznie). Myślicie, że może coś w ustawieniach TV chociaż poprawi? Przeszukałem troche interneta i wydaje mi się, ze problem nie jest jakoś bardzo popularny, ale zdarza się, więc raczej coś mam nie tak z TV/konsolą/kablem ;/.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lakitu
Zora
Zora
Posty: 293
Rejestracja: 26 kwietnia 06, 15:27

Postautor: Lakitu » 27 kwietnia 14, 18:55

Nie chcę Cię martwić ale ja miałem wszystko tak samo jak ty podłączone i ustawione i wyglądało (z tego co pamiętam) dobrze tak jak na filmikach które załączyłeś. Nie mam teraz jak sprawdzić bo oddałem swoje Wii. Jedyna różnica to taka, że miałem oryginalny komponent od Nintendo.

Awatar użytkownika
sEbeQ13
VIP
VIP
Posty: 2791
Rejestracja: 28 września 05, 17:14
Lokalizacja: Las Czystoliść
Kontaktowanie:

Postautor: sEbeQ13 » 28 kwietnia 14, 10:27

:neutral:
Brzydki Xenoblade, który i tak nie wygląda imponująco, na nowym kablu tym bardziej nie porywa. Powalczyłem wczoraj troche z ustawieniami TV. Udało mi się trochę poprawić jakość obrazu, ale rewelki nie ma. Jest lepiej, ale spodziewałem się czegoś znacznie lepszego. Cutscenki wyglądają bardzo dobrze, ale one chyba mają nakładany jeszcze jakiś filtr czy coś. Myślę, że więcej nie uda mi się osiagnąć (dla porównania w Xeno różnica była bardziej widoczna). Przynajmniej widzę twarz Linka, kiedy ten zbierze owada czy coś. Ciekawe, że czasami wygląda to lepiej, czasami gorzej, w zależności od lokacji, w której jestem (ech...).

A Metroid jak był ładny, tak dalej jest :-? .
Obrazek

Awatar użytkownika
MasterLink
Administrator
Administrator
Posty: 2774
Rejestracja: 20 lutego 07, 23:46
Lokalizacja: Outer Hyrule
Kontaktowanie:

Postautor: MasterLink » 28 kwietnia 14, 20:38

Sprawdziłem u siebie, akurat pustynna plansza i strzępy w SS są okropne. Używam konwertera Wii HD.
Dla porównania sprawdziłem TP, również są strzępy, ale nie aż tak jak w Skywardzie. Sprawdziłem też NSMBWii - wygląda przy Skywardzie jak gra robiona pod HD. SS nie wyrabia.
Obrazek
“Whe̷n̶e͡ver̡ there͞ is a me͡ȩtįn͟g, ̕a ͘p̷ar̴ti͢ng҉ ͠sh̷all folĺow. But ̵th͘at pa͠r̀t͟i̕ng ҉n̛eed̡s ͟ņo͝t last̕ ́fo̧r̛ev͘eŗ. ͜
͞ ̛W̢het̕he͟ŗ a̕ ́p̴ar͡t̴i̴ng͡ bé f͢ore̴v͜e͘r͟ ̶or͝ ̧mere͡l̕ý ̡for ͜a sho͟r͡t wh͞il̶e.͜.̧. t͝h̕at̴ i̵s ưp̛ ͡to҉ y҉óu.”͟

Awatar użytkownika
Fisior
Kokiri
Kokiri
Posty: 17
Rejestracja: 14 lutego 07, 19:09
Lokalizacja: z Polski

Postautor: Fisior » 3 maja 14, 01:21

Niestety, ten typ tak ma i trzeba się z tym pogodzić. Albo grać na padlecie Wii U ;) Najlepszą opcją dla SS jest oczywiście kineskop, ale kto dzisiaj trzyma w domu te wielkie skrzynie. Pamiętam jak się rozczarowałem grafiką gdy odpaliłem SS po premierze (mam FHD 42). Miałem oczywiście component, w opcjach wszystko ustawione (480p) i lipa. Pogmerałem w ustawieniach telewizora, ale nic nie wskórałem. Nie znam się na technikaliach. Zauważyłem że niektóre stare gierki wyglądają zaskakująco dobrze na LCD (np. Crash 3 czy Starfox Adventures), a taki Skyward Sword paskudnie. Na szczęście stacjonarne Zeldy weszły rok temu w erę HD. Wind Waker 2013 wygląda obłędnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Trociniak
Goron
Goron
Posty: 79
Rejestracja: 26 marca 13, 16:15
Kontaktowanie:

Postautor: Trociniak » 3 maja 14, 16:33

Powiem wam, że marudzicie z tym SS. To jest gra na raz. Za 6-7 lat będzie pewnie w HD to sobie pogracie w to :D Spróbujcie pograć na N64 z LCD, przy tym SS wygląda jak bajka.

Awatar użytkownika
Lakitu
Zora
Zora
Posty: 293
Rejestracja: 26 kwietnia 06, 15:27

Postautor: Lakitu » 4 maja 14, 11:43

Grałem ostatnio w Okarynę na LCD i było ładnie :)
Szczerze mówiąc nie przypominam sobie abym miał jakieś zastrzeżenia co do jakości obrazu w SS. Może nie jestem zbyt wymagający ;) ale na prawdę wyglądało dobrze na Full HD przez komponent.
Trociniak pisze:Powiem wam, że marudzicie z tym SS. To jest gra na raz.

Ja ukończyłem dwa razy i chętnie by przeszedł po raz trzeci.

Awatar użytkownika
Trociniak
Goron
Goron
Posty: 79
Rejestracja: 26 marca 13, 16:15
Kontaktowanie:

Postautor: Trociniak » 7 maja 14, 17:20

Lakitu pisze:Grałem ostatnio w Okarynę na LCD i było ładnie :)
Szczerze mówiąc nie przypominam sobie abym miał jakieś zastrzeżenia co do jakości obrazu w SS. Może nie jestem zbyt wymagający ;) ale na prawdę wyglądało dobrze na Full HD przez komponent.
Trociniak pisze:Powiem wam, że marudzicie z tym SS. To jest gra na raz.

Ja ukończyłem dwa razy i chętnie by przeszedł po raz trzeci.


Grałeś na N64 w Okarynę, czy GC/Wii, bo to jest różnica? Przeszedłeś Hero Mode, czy dwa razy na normalu :wink: ? Ja HM w połowie rzuciłem, do przejścia, ale strasznie trudne miejscami.

Awatar użytkownika
Lakitu
Zora
Zora
Posty: 293
Rejestracja: 26 kwietnia 06, 15:27

Postautor: Lakitu » 8 maja 14, 18:08

Grałem z N64. HD to nie było ale nie raziło w oczy w ogóle.
SS przeszedłem dwa razy na normalu w tym raz na 100%.

Awatar użytkownika
sEbeQ13
VIP
VIP
Posty: 2791
Rejestracja: 28 września 05, 17:14
Lokalizacja: Las Czystoliść
Kontaktowanie:

Postautor: sEbeQ13 » 9 maja 14, 21:23

MasterLink pisze:Sprawdziłem u siebie, akurat pustynna plansza i strzępy w SS są okropne. Używam konwertera Wii HD.
Dla porównania sprawdziłem TP, również są strzępy, ale nie aż tak jak w Skywardzie. Sprawdziłem też NSMBWii - wygląda przy Skywardzie jak gra robiona pod HD. SS nie wyrabia.


Sprawdzałeś TP w wersji GC czy Wii? Ja przetestowałem tą pierwszą i szczerze powiedziawszy strzępów praktycznie tam nie ma, a same tekstury są niewiele gorsze od tych w SS. Niestety dopiero dzięki komponentowi dostrzegłem jak niskiej jakości są textury są w SS. Chętnie sprawdziłbym Last Story czy którekolwiek Mario na Wii na tym kablu, ale niestety póki co nie mam takiej możliwości. Porównałem grę z innymi, starszymi.

Twilight Princess - jak wyżej, gra jest lekko rozmazana i ma te ponakładane te swoje filtry, ale jestem w stanie to przebaczyć tytułowi z poprzedniej dekady (w dodatku rozciągany dodatkowo przez TV) przeznaczonego na prawie 15 letni sprzęt.
Soul Calibur 2 - ślicznie, tej gry nic nie zniszczy. Wszystko jest ostre, brak jakichkolwiek rozmyć, tekstury też są bardzo wysokiej jakości. Najładniejsza gra na GC, w którą grałem.
DBZ Budokai 2, podobnie jak SC, wszystko jest ostre i dynamiczne, ani śladu przeplotu.
MGS The Twin Snakes - to już trochę gorzej, ale jest to raczej spowodowane niezbyt szczegółowymi teksturami, same modele są ostre jak brzytwa.
Odpaliłem również Majorę przez Virutal Console i gra wygląda bardzo dobrze. Oczywiście, jest rozciągana wzdłuż i wszerz, ale SS mógłby pozazdrościć ostrości modeli. Cave Story? Zupełnie jakbym zainstalował jakiegoś patcha wyostrzającego.

Wszystkie wymienione przeze mnie gry odpalam na tym samym sprzęcie. Wniosek? SS nie jest tak bardzo dopracowane graficznie, jak mogliśmy się tego spodziewać. Widocznie ten typ tak ma.


Przy okazji - w majorze jest widoczny (i słyszalny) spadek fpsów. Czy wy też tak macie? Czym może to być powodowane i jak ewentualnie temu zapobiec?

[ Dodano: 9 Maj 14, 21:25 ]
Fisior pisze: Najlepszą opcją dla SS jest oczywiście kineskop, ale kto dzisiaj trzyma w domu te wielkie skrzynie.
Nie uwierzysz, ale w domu rodzinnym tylko takie mamy. Do starszych konsol idealny, ale chyba nie ma sensu przewozić go ponad 120 km.
Obrazek

Awatar użytkownika
MasterLink
Administrator
Administrator
Posty: 2774
Rejestracja: 20 lutego 07, 23:46
Lokalizacja: Outer Hyrule
Kontaktowanie:

Postautor: MasterLink » 9 maja 14, 23:41

Sprawdzałem wersję TP na Wii. Muszę zaznaczyć, że sprawdzałem to na 42 calowym tv, obraz nie wypełniał całego ekranu i go nie rozciągałem, więc obraz nieznacznie stracił na jakości, a w SS i tak wyglądało to średnio
i były straszne strzępy. Konwerter WiiHD mam od niedawna i jeszcze nie przetestowałem na nim większości gier.

sEbeQ13 pisze: Przy okazji - w majorze jest widoczny (i słyszalny) spadek fpsów. Czy wy też tak macie? Czym może to być powodowane i jak ewentualnie temu zapobiec?

Jesli chodzi o Majore na GC ma spadki klatek w Clock Town i w kilku innych miejscach. JEst to wina portu.
Gra może się nawet czasami zawiesić i trzeba resetować konsole.
Obrazek

“Whe̷n̶e͡ver̡ there͞ is a me͡ȩtįn͟g, ̕a ͘p̷ar̴ti͢ng҉ ͠sh̷all folĺow. But ̵th͘at pa͠r̀t͟i̕ng ҉n̛eed̡s ͟ņo͝t last̕ ́fo̧r̛ev͘eŗ. ͜
͞ ̛W̢het̕he͟ŗ a̕ ́p̴ar͡t̴i̴ng͡ bé f͢ore̴v͜e͘r͟ ̶or͝ ̧mere͡l̕ý ̡for ͜a sho͟r͡t wh͞il̶e.͜.̧. t͝h̕at̴ i̵s ưp̛ ͡to҉ y҉óu.”͟


Wróć do „Legend of Zelda: Skyward Sword”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości