Ragnarok Battle Offline, lub RBO, jest grą typu bijatyka pod Microsoft Windows stworzoną przez French-Bread. Ścieżka dźwiękowa została skomponowana przez Raito z Lisa-Rec. Gra jest pewnego rodzaju parodią sławnej gry MMORPG Ragnarok Online stworzonej przez koreańskiego producenta Gravity Corporation.
Wydana jako Ragnarok Battle, gra została wydana w takich krajach jak Indonezja, Tajwan, Tajlandia oraz w Korei gdzie została wydana w specjalnej edycji z własnym dżojstkiem. W Filipinach Level Up! Games wydało również anglojęzyczną wersję RBO. Jednakże, jest to tylko pierwotna wersja RBO, która nie obejmuje rozszerzeń wprowadzonych przez French-Bread. Dostępny jest także nieoficjalny, stworzony przez fanów, anglojęzyczny patch przeznaczony do japońskiej wersji gry.
Mimo, że RBO jest głownie grą z gatunku bijatyka, zawiera ona również trochę elementów RPG. Gracz tworzy postać wybierając spomiędzy sześciu podstawowych oraz jednej odblokowywalnej profesji, rozdaje punkty do statystyk, umiejętności i przechodzi do jednego z poziomów gry. W tej samej rozgrywce może uczestniczyć do 3 osób, używając klawiatury, dżojstiku oraz pada.
Do gry zostały wydane trzy dodatki, zwane "Extra Scenarios". French Bread prawdopodobnie planowało wydać więcej (świadczyć o tym mogą niewykorzystane ikony map, takich jak Glast Heim i Clock Tower of Al de Baran), ale nie było żadnych komunikatów odnośnie nowych dodatków w przeciągu dwóch ostatnich lat. (French Bread już ogłosiło, że nie będzie pracować nad nowymi dodatkami do gry, gdyż nie jest ono już tym zainteresowane, a gra jest już nie na czasie.)[potrzebne źródło]
Klasy postaci [edytuj]
Akolita (Acolyte) - Akolici są postaciami wspomagającymi. Może nie są oni zbyt potężni, ale ich umiejętność leczenia oraz używania innych wspomagających umiejętności jest bardzo przydatna w drużynie. Ich umiejętność "Increase Agility" (Zwiększenie Prędkości) może przyspieszyć prędkość chodzenia i atakowania każdej postaci. Ich jedynym magicznym atakiem jest "Holy Light" ("Święte Światło"), który może być użyty podczas wykonania specjalnej sekwencji ruchów (tzw. combosów).
Łucznik (Archer) - Łucznicy jako głównej broni używają łuków i strzał, ale posiadają oni pewnien limit maksymalnej ilości strzał zależny od umiejętności tworzenia strzał. Same umiejętności nie zużywają strzał ale SP (stamina points - punkty energii, wytrzymałości) przy czym najczęsciej zdarza się im ich brakować. Przez dodawanie punktów statystyk do DEX (dexterity - zręczność) zwiększają siłę swojego ataku zadawanego na odległość. Niestety są przez to słabsi w bezpośrenim zwarciu. Posiadają oni również specjalny ruch (combos) "Backstep" (Krok w Tył), który pozwala się im wycofać z bezpośredniej walki w zwarciu. Dodatkowo umiejętność "Charge Arrow" (dosłownie Nasycona, Naładowana Strzała) jest użyteczna przeciwko dużej liczbie przeciwników, a umiejętność "Arrow Shower" (Deszcz Strzał) posiada cztery unikalne formy, zależne od płci postaci, jak również od tego czy umiejętność została aktywowana na ziemi czy w powietrzu. Jeżeli Łucznik jest w drużynie z Kupcem (Merchant), który posiada umiejętność "Increase Weight Limit" (Zwiększenie Limitu Ciężaru) to maksymalny limit strzał jaki w danym momencie może posiadać Łucznik wzrasta z 50 do 80 strzał.
Mag (Magician) - Magowie do atakowania wrogów polegają na swoich atakach magicznych. Ich ataki fizyczne są słabe i powolne, ale ich magia jest wystarczająco silna aby to zrekompensować. Niektórymi zaklęciami bardzo trudno trafić wroga, za to są niedoścignione jeżeli chodzi o ilość zadanych obrażeń na sekundę. Niską ilość HP (Health Points - Punkty Zdrowia, Punkty Życia) nadrabiają dwoma defensywnymi czarami tj. "Energy Coat" (Płaszcz Energii) i "Safety Wall" (Ściana Ochronna) oraz trzecim czarem jakim jest "Fire Wall" (Ściana Ognia), która nie tylko trzyma wrogów na odległość, ale również zadaje obrażenia każdemu przeciwnikowi, który chce ją przekroczyć.
Kupiec (Merchant) - Kupcy posiadają unikalne umiejętności; ich normalne zdolności pozwalają im obrabowywać potwory oraz wytwarzać pieniądze wykorzystując do tego celu wrogie ataki. Monety otrzymane w ten sposób mogą być wykorzystane do użycia innych umiejętności. Są dość powolni z dużą siłą ataku. Polegają oni głównie na swoich silnych atakach. Ich najpotężniejszy atak, "Mammonite" jest dość trudny w użyciu, gdyż jest nie tylko wolny, ale również bardzo kosztowny.
Szermierz (Swordsman) - Szermierze są wojownikami walczącymi w zwarciu oraz na średnie odległości. Posiadają oni takie umiejętności jak "Endure" (dosłownie Przetrwać), czy "Moving HP Recovery" (odnawianie punktów życia w trakcie poruszania się). Umiejętności te pozwalają im przetrwać niejedną trudną sytuacje. Szermierze są dobrze zbalansowani, jeżeli chodzi o ich siłę ataku i prędkość. Nie są co prawda bardzo szybcy, ale są w stanie wykonywać całkiem szybkie ataki specjalne (combosy). Nie są one jednak tak szybkie jak ataki Złodzieja. Posiadają potężne umiejętności jak "Bash" (Grzmotnięcie) czy "Magnum Break". Umiejętność "Magnum Break" jest najlepszym atakiem wręcz przeciwko potworom w całej grze.
Złodziej (Thief) - Złodzieje polegają na ich szybkości pozwalającej nie tylko szybko atakować, ale również unikać wrogich ataków. Ich ataki fizyczne nie są może tak silnie jak w przypadku innych klas, ale potrafią wykonywać bardzo szybkie ruchy specjalne (combosy), a także łączyć je w sekwencje. Ich umiejętności oraz ruchy specjalne skupiają sie na nakładaniu negatywnych efektów na przeciwników ("Envenom", Zatrucie oraz "Throw Sand" Rzut Piaskiem) i unikaniu ataków ("Hiding", Ukrywanie oraz "Improve Dodge", Ulepszone Uniki). Umiejętność "Envenom" dla postaci płci żeńskiej i "Steal" (Kradzież) dla postaci płci męskiej mogą być wykorzystane w kombinacji z "Hiding" do zwiększenia zadawanych obrażeń.
Nowicjusz (Novice) - Klasa Nowicjusza jest ukrytą klasą postaci, którą można otrzymać po przejściu gry wszystkimi pozostałymi profesjami. Jest to najwolniejsza i zarazem najbardziej podatna na ataki profesja. Po osiągnięciu pewnego poziomu statystyk, otrzymują potężne ataki, które przy użyciu zużywają nie tylko SP, ale również HP.
Każda profesja posiada swój męski i żeński odpowiedni, które posiadają odrobinę różne ataki. Męskie postacie są raczej silniejsze i posiadają więcej HP, natomiast ich żeńskie odpowiedniki posiadają przeważnie więcej umiejętności wspomagających oraz mają więcej SP. Na przykład tylko Złodziej płci żeńskiej ma umiejętność "Ninja Rope" (Lina Ninjy) oraz tylko żeński odpowiednik Akolity może nauczyć się potężnej umiejętności "Luna Buster Lariat".
Statystyki postaci [edytuj]
Statystyki postaci są ważnym elementem gry. Każda statystka jest odrobinę inna od tych znanych z wersji MMORPG Ragnaroka.
Siła, Strength (STR) - Siła zwiększa maksymalne obrażenia jakie postać może zadać przy użyciu ataków fizycznych i combosów. Posiadając 30 STR, postać będzie zadawać dwa razy większe obrażenia, niż postać z 1 STR. Siła jest bardzo ważną statystyką dla klasy Szermierza i Kupca. Pomaga również Akolitom, którzy używają combosów i ich normalnych, fizycznych ataków do zabijania przeciwników. Sprawa ma się podobnie w przypadku profesji Złodzieja. Warto zauważyć, że STR nie ma wpływu na obrażenia zadawane przy pomocy łuku.
Szybkość, Agility (AGI) - Szybkość zwiększa szybkość i zdolność unikania ataków. Zwiększa również szybkość rzucania zaklęć przez Magów i Akolitów (w przeciwieństwie do wersji MMORPG, Ragnarok Online, gdzie prędkość rzucania zaklęć zależy od DEX). Wiele profesji wymaga przynajmniej 10 do 20 AGI aby móc używać combosów opartych na przycisku A. AGI jest niezwykle ważne dla Magów z powodu ich małego HP, ale nie jest też bezużyteczne dla Nowicjuszy czy Kupców, którzy są najwolniejsi w grze.
Żywotność, Vitality (VIT) - Żywotność zwiększa maksymalną ilość punktów HP postaci, zmniejsza fizyczne obrażenia zadawane przez wrogów, chroni przed negatywnymi statusami takimi jak trucizna, czy ogłuszeniem (stun). Szermierz posiada umiejętności oparte na VIT, są to np. "HP Recovery", "Endure" czy "Moving HP Recovery". Statystyka przydatna dla każdej profesji, która otrzymuje dużo obrażeń.
Inteligencja, Intelligence (INT) - Inteligencja zwiększa maksymalną ilość SP, obrażenia zadawane przez czary Magów i Akolitów, oraz zwiększa odporność na zaklęcia. Dodatkowo, każde 16 punktów INT, zwiększa potencjał umiejętności "Heal", wykorzystywanej przez akolitów. Inteligencja zwiększa również prędkość odnawiania SP, przez co jest ważna dla każdej klasy która zamierza polegać na spamowaniu umiejętnościami.
Zręczność, Dexterity (DEX) - Zręczność zwiększa minimalne obrażenia jakie może zadać postać. W przypadku łuczników, DEX zwiększa również maksymalne obrażenia jakie może zadać postać. Za każde 10 punktów DEX, postać będzie mogła łączyć swoje ataki z kolejnym tworząc tym samym sekwencje (łańcuchy) z nich złożone.
Szczęście, Luck (LUK) - Szczęście zwiększa częstość występowanie uderzeń krytycznych o 2% za każde 3 LUK. Instrukcja dołączona do gry napomina również o tym, że LUK zwiększa tzw. "lucky", co jest niejako skrótem od "lucky dodge" (szczęśliwy unik), podobny do tych z gry Ragnarok Online. LUK jest wymagany tylko dla KUPCA, ponieważ potrzebuje on 10 LUK, aby używać combosy oparte na przycisku A.
Statystyki spełniają również inną ważną rolę - niektóre z ruchów specjalnych (combosów) posiadają wymagania dotyczące statystyk jaką dana postać musi posiać, żeby ich użyc.
źródło : Wikipedia
Gra według mnie jest Cudna gram Swordsmanem 14 lvl .. Swordsmani i thiefy są dobrzy dla początkujących .
Ragnarok Battle offline
Moderator: Moderatorzy
Ragnarok Battle offline
FALCON PAWNCH!
Nie możemy dopuścić aby Zelda Central stała się serwisem o wszystkich grach:/.Mario,iTingle są dopuszczalni na stronę ,ale inne nie."Nie samą Zelą człowiek rzyje"??Oto masz przykład tego który nie gra w inne gry.Tylko w Zeldę.Oto ja!
PS.Nie jestem fanatykiem Zeldy, jestem fanem
PS.Nie jestem fanatykiem Zeldy, jestem fanem
"...That sword! Where did you get that?! Are you... Is it even possible...? ...How could it be?" - Tetra
- MasterLink
- Administrator
- Posty: 2774
- Rejestracja: 20 lutego 07, 23:46
- Lokalizacja: Outer Hyrule
- Kontaktowanie:
kacperk pisze:Nie możemy dopuścić aby Zelda Central stała się serwisem o wszystkich grach:/.Mario,iTingle są dopuszczalni na stronę ,ale inne nie."Nie samą Zelą człowiek rzyje"??Oto masz przykład tego który nie gra w inne gry.Tylko w Zeldę.Oto ja!
to musi być troll...
“Whe̷n̶e͡ver̡ there͞ is a me͡ȩtįn͟g, ̕a ͘p̷ar̴ti͢ng҉ ͠sh̷all folĺow. But ̵th͘at pa͠r̀t͟i̕ng ҉n̛eed̡s ͟ņo͝t last̕ ́fo̧r̛ev͘eŗ. ͜
͞ ̛W̢het̕he͟ŗ a̕ ́p̴ar͡t̴i̴ng͡ bé f͢ore̴v͜e͘r͟ ̶or͝ ̧mere͡l̕ý ̡for ͜a sho͟r͡t wh͞il̶e.͜.̧. t͝h̕at̴ i̵s ưp̛ ͡to҉ y҉óu.”͟
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości