Great Bay Temple

Zapal cztery pochodnie i weź ze skrzyni pierwszą Wróżkę. Przejdź przez drzwi. Wejdź na ruchomą platformę po lewej, a z niej skocz na tą z Rupiami. Zabij Skulltulę i weź Wróżkę. Pod platformą z drzwiami, którymi wszedłeś jest kolejna wróżka. Bąbelek rozbij płynięciem Zory. Wejdź na druga ruchomą platformę. Skocz na następną (nieruchomą), idź do jej końca na lewo, wskocz do wody i jako Zora przełącz przełącznik. Wróć na platformę, z której tu skoczyłeś. Stań na niskim strumieniu wody. Gdy wzrośnie, skocz dalej i do następnej komnaty. Zeskocz na lewo (spokojnie, tam jest półka). Po lewej jest beczka, a w niej Wróżka. Skocz stamtąd do wody i płyń na środek głębokości wiru. Wpłyń z prądem do zielonego korytarza, z dwoma wystającymi z niego rurami (zieloną i czerwoną) wejdź na platformę z dzbankami. W jednym z nich czeka następna Wróżka. Teraz zejdź na dno. Pokonaj Dexihandy (Zorowym bumerangiem) i utoruj sobie drogę korytarzem. Zabij wszystkich w pokoju i weź ze skrzyni Wróżkę. Idź dalej drzwiami. Zanurkuj w wodę przed tobą i weź ze skrzyni klucz. Skocz w płynącą wodę i płyń z prądem. Teraz płyń na dno i do czerwonego korytarza. Wejdź po czerwonej rurze do zamkniętych drzwi. Idź dalej. Spójrz w górę, a tam niespodzianka! Strzel w to coś bumerangiem. Zleci to na dół i zacznie atakować. Musisz parę razy strzelić w główne oko, a dla wygody pozabijaj te mniejsze. Przydatny jest tutaj łuk. Po paru uderzeniach małe oko zleci na dół, a duże zacznie się toczyć po pokoju. Nawalaj wtedy mieczem, po pewnym czasie oko samo na niego się natrafi i wybuchnie, zostawiając ci lodowe strzały. Wróć się do sali z wodą. Stań na jednej platformie obok Oktoroka i strzel w niego lodową strzałą. Przejdź po bloku lodu do przełącznika i go przełącz. Wyjdź z tego pomieszczenia. Wpłyń do czerwonego korytarza z czerwoną i zieloną rurą. Stań na platformie z dzbankami. Strzelaj lodowymi strzałami w wodę i skacz po zamarzniętych blokach do drzwi. Sprowokuj gluta, aby podszedł do kolumny i zamroź go. Po nim wejdź i przełącz wskaźnik. Wróć się do poprzedniego pomieszczenia i idź do tego za korytarzem z Dexihandami. Przy pomocy lodowych strzał dojdź do dziury z lodowymi stalagmitami. Przejdź przez zamrożone drzwi i pokonaj Gekko zamrażając go. Przejdź przez drzwi i weź Wielki Klucz. Wyjdź przez dziurę w kracie. W rzeczce z prądem jest dzbanek. Zbij go i załóż Maskę Wielkiej Wróżki, aby mieć następną. Potem wskocz do rzeczki. Rozbij dzbanek na dnie i weź Wróżkę (lepiej potem wyjść na brzeg i założyć maskę). Wróć się do pokoju na początku świątyni (Pieśń Wznoszenia) i idź do tego następnego, z rurami. Przed drzwiami do następnego pokoju spójrz na lewo. Na górze jest dziurka do użycia Harpuna. Potem skocz ze strumienia wody i zmień przełącznik. Potem zmień ten drugi (na żółtym podeście), aby wiatrak obracał się w druga stronę. Idź do pokoju z wirem. Zanurkuj na dno i wpłyń do korytarza z zieloną rurą. Podejdź do kwadratu z prądem i strzel w bąbelek bumerangiem Zory. Wejdź na rurę (tą nad wodą) i obróć się w stronę platformy. Strzel w bąbelek, załóż Maskę Wielkiej Wróżki i czekaj na obydwie. Teraz wpłyń do tamtego prądu. Wypłyń trochę wyżej, do zielonego tunelu z czerwoną i zieloną rurą (w czerwonej płynie woda). Przepłyń przez znajomą rzeczkę. Wejdź na ruchomą platformę po prawej. Gdy będziesz najwyżej, skocz na oś. Chodź po niej, aż przyjdzie następna kładka. Możesz zamrozić wodę, aby w spokoju użyć Harpuna na skrzyni w rogu komnaty i wyjąć z niej Wróżkę. Rozmroź lód, jeśli trzeba i dojdź do platformy przy ścianie. Wejdź na nią, zamroź wodę i idź po kładce do następnego pokoju. Na podłodze jest otwór z wodą. Wpłyń do niego, rozbij beczkę i weź kolejną wróżkę. Stań na pochylni trochę dalej i rozmroź nad nią lód. Skocz na następną, znów rozmroź i zmień przełącznik. Teraz zmień się w Zorę i zabij Bombmysz, żeby ci nie przeszkadzała. Teraz wejdź po rurze, skocz między kraty i Harpunem dostań się do skrzyni. Wyjdź stamtąd i zamroź wodę. Przejdź na nieruchomy wirnik, stań wysoko na jednej jego łopatce i użyj Harpuna na kolejnej skrzyni z Wróżką. Przy pomocy Pieśni Wznoszenia dojdź do pomieszczenia z wirnikiem (gdzie jest wir). Po ruchomej kładce przejdź przez drzwi po drugiej stronie pokoju. Użyj Harpuna na beczkach po lewej. Teraz lodowymi strzałami rób kry na wodzie i dostań się do przełącznika (skacz jako Zora – jest wyższa). Zmień go oczywiście. Stań na początkowej platformie i użyj Harpuna w punkcie na górze, aby wejść na kratkę (przycisk B, aby użyć miecza i polecieć trochę dalej). Weź ze skrzyni ostatnią Wróżkę. Wróć do komnaty z wirnikiem i płyń na dno. Wpłyń do korytarza z zieloną rurą. Wypłyń na powierzchnię i po rurze wejdź do przełącznika. Zmień go i idź po strumieniu wody do komnaty z Bossem. Spadaj na dół. Zobaczysz olbrzymią rybę – Gyorga. Najtrudniejszy Boss. Gdy jest w wodzie, wal w niego bumerangiem (lub strzałą). Gdy położy się na dnie, zanurkuj i wal w niego magiczną tarczą Zor (lub z piąchy). Jak wstanie to szybko zwiewaj na ląd, bo cię połknie. Rób tak do oporu. Jak z paszczy wypłyną małe rybki, to albo je pozabijaj albo oszczędź (trudno wszystkie pozabijać). Wal tak w niego około sześć razy, a zginie. Weź pojemnik na serce i wejdź w niebieską poświatę.

Wrócisz na skarpę przy Przylądku Zor. Wejdź do Sali Zor i pogadaj jako Zora z Lulu na scenie. Po koncercie wyjdź z Sali Zor. Płyń na brzeg, a stamtąd skacząc po kamieniach i czepiając się Harpunem drzew dojdź do zawalonej jaskini. Użyj bomby, wejdź do środka i zdobądź od Wróżki nową umiejętność. Masz dwa razy większą obronę! Teraz możesz użyć Pieśni Czasu, aby przenieść się w czasie.

Autor: maciekkubiszewski@wp.pl