Finał
Jak już go zgarniesz, leć do miasta i do trenera, który nauczy cię tej sztuczki od niebieskich stalfosów. Teraz leć na bagna i wejdź do grobu nad 3 posągami. Naucz się ostatniej techniki w ZeldaMC! Wróć do miasta i idź do ogrodów zamkowych. Znów unikaj strażników i idź do Sanktuarium. Zdobądź najlepszy miecz i idź do nowo-otwartego pokoju. Obejrzyj pokazówkę (wygląda znajomo) i wyjdź z Sanktuarium. Idź przed siebie. Strzelaj z miecza do kamieni, żeby ich odczarować. Idź dalej.
Przed tobą zamek Hyrule opanowany przez Vaatiego. Idź w lewo i pokonaj przeciwników (dla wygody). Uwaga, niektóre drzwi zamykane na klucz to pułapki. Idź na górę i przejdź ostrożnie przez te łańcuchy ognia. Na górze stwórz sobie otwór w ścianie (tam gdzie są zwalone głazy). Przejdź przez tą dziurę i w następnym pokoju zmniejsz się portalem. Wróć do pokoju z ognistymi łańcuchami i wskocz do najbliższej dziury w podłodze (cały czas jako maluch). Spadniesz do lochów. Idź na górę i przejdź przez tunel dla Minish po prawej stronie. Powiększ się i stań na przycisku. Wejdź do następnej celi i odczaruj króla. Dostaniesz od niego klucz. Idź w lewo i po schodach na górę. Idź w dół i otwórz drzwi na samym dole (nie po lewej). Idź ścieżką i schodami na dół. Zabij te gąsienice i weź ze skrzyni (na górze) mapę. Wróć się trochę i wejdź schodami na górę. Zejdź na dół i idź w górę. Na rozstaju dróg idź najpierw w lewo. Sklonuj się na płytkach i jednocześnie odbij pocisku mieczem. Otworzy się przejście dalej. W górę i w prawo. W tym pokoju musisz przejść po wszystkich niebieskich kafelkach, by otworzyły się kolejne drzwi (radzę iść slalomem). Przejdź przez drzwi i ścieżką w dół. Sklonuj się na płytkach i ostrożnie przejdź na przyciski na dole. Weź ze skrzyni klucz i idź w dół. Wejdź na prawy taras (ty przyszedłeś z lewego) i otwórz drzwi. Idź zielonym dywanem i przejdź przez drzwi na górze. Idź na górę, sklonuj się na płytkach i zniszcz armaty tak jak poprzednie. Otworzy się przejście wyżej. Idź tam i zabij wszystkich przeciwników. Postaw bombę jeden krok w górę od lewego dolnego rogu sali. Przejdź przez powstałą dziurę. W kolejnej sali na górę. Teraz po schodach. W górę. Zabij rycerza i idź na lewo. Weź ze skrzyni kompas i wróć do poprzedniej sali. Przesuń tron w prawą stronę i zejdź po schodach. Wejdź po schodach na końcu tego korytarza. W prawo, w górę i przez drzwi na dole. Wskocz w wir i dostań się na wysepkę poniżej (omiń tą z armatami). Drzwiami na lewo. Sklonuj się na płytkach i przesuń płytę niżej w dół. Przez drzwi na prawo. Wskocz w wir i dostań się (tak jak poprzednio) na stały ląd omijając wysepkę z armatami. Idź ścieką. Strzel w przełącznik. Przejdź po moście i wejdź w drzwi na górze. Sklonuj się na płytkach i aktywuj przełączniki. W górę. Zabij przeciwników (najprostszy sposób: stań na przeciw ich, a jak przymierzy się do rzutu zejdź z linii strzału, poturlaj się do niego i zaatakuj mieczem). Idź ścieżką w lewo, aż dojdziesz do komnaty z ruchomą platformą i biegającymi bombami po bokach. Zassij jednego Zasysającym Dzbanem i strzel w połamane płyty na górze. Następnie, na platformę i na siatkę. Uaktywnij przełączniki i przejdź przez drzwi. Dalej ścieżką, aż dojdziesz do pokoju ze "sznurkiem iskierek" (zamień je bumerangiem w nimfy odradzające życie). W górę i pokonaj przeciwnika. W każdej komnacie, w której zamykały się drzwi przed tobą, pojawią się rycerze do pokonania. Idź najpierw do komnaty po prawej. Po zabiciu przeciwnika/ów przejdź przez wielką bramę. Tam musisz pozapalać wszystkie pochodnie (trzeba to zrobić w miarę szybko, bo szybko też gasną). Gdy to zrobisz idź do komnaty wyżej i zabij jednego z duszków. Przejdź przez otwarte drzwi na prawo i na górnym piętrze będzie klucz. Wróć do pokoju z iskrami i przejdź teraz na lewo. Tam po przejściu przez duże drzwi musisz z łuku trafić w oczy na północnej ścianie (uwaga na czerwone dłonie spadające z sufitu). Gdy już to zrobisz przejdź na lewo i wskocz do dziury w podłodze. Tam wejdź po schodach na wyższe piętro i jeszcze na wyższe. Jest drugi klucz. Wróć do pomieszczenia z tymi czterema oczami i przejdź trzykrotnie przez dolne drzwi. Tam po pokonaniu przeciwnika/ów musisz przejść po każdej płytce (kombinacja przejście to: 6 w dół, 1 w prawo, 1 w górę, 2 w prawo, 1 w dół, 3 w prawo, 1 w górę, 1 w lewo, 1 w górę, 3 w lewo, 1 w górę, 1 w lewo, 1 w górę, 2 w prawo, 1 w dół, 2 w prawo, 1 w górę, 1 w prawo, 2 w dół i 1 w prawo). Tutaj tak samo jak wcześniej zabij jednego z duchów. Przez otwarte drzwi wyjdziesz na zewnątrz zamku. Klucz jest na górnym piętrze wieży, która jest na lewo. Został już tylko jeden klucz. Na wschód od czerwonego portalu pokonaj rycerza i przejdź przez bramę. Tam musisz się tak klonować by móc uaktywnić przełączniki (sklonuj się na rogach jednego z kwadratów). Przełączniki uaktywnisz wirującym atakiem. W sali na prawo wejdź na przełącznik i wejdź po schodach na górę. Jest czwarty klucz. Idź do sali na górę od niebieskiego portali. Użyj kluczy na kamieniach, sklonuj się i przesuń płytę w lewo. Weź ze skrzyni Wielki Klucz. Otwórz nim drzwi, na północ od czerwonego portalu. Dowiadujesz się, że musisz dojść do Vaatiego przed trzecim wybiciem dzwonu (więc pośpiesz się). Twoją pierwszą ofiarą będzie Żołdak z Morgensternem (opis jego łatwego pokonania jest wcześniej). Dalej jest duże stado przeciwników (lepiej ich pokonać, dla wygody). Sklonuj się na płytkach i wejdź na przyciski. Następni i zarazem ostatni do Vaatiego są trzej rycerze. Jak już dojdziesz do Vaatiego, otworzy on jakąś zapadnię i spadniesz na pole bitwy.
Pierwsza przemiana Vaatiego: Musisz uderzać w oczka, które wokół niego latają. Po zniszczeniu wszystkich otworzy się oko na jego płaszczu. Musisz w nie uderzać. Gdy zamiast oczu będą latać czarne kule, wessij je do Zasysającego Dzbanku i atakuj oczka. Ponawiaj to 3-4 razy.
Druga przemiana Vaatiego: Jego druga forma to oko otoczone kulkami. Musisz trafiać je z łuku. Po trafieniu obracają się (jak jest niebieska to źle, a jak czerwona to dobrze). Musisz uderzyć tak, aby odsłonić 4 czerwone kulki potem sklonuj się w odpowiedniej konfiguracji i uderzaj w nie. Po chwili one wybuchną i będziesz mógł atakować oko Vaatiego. Ponawiać 3-4 razy.
No i Vaati wybucha a ty wracasz do poziomu gdzie walczyłeś z rycerzami (przed spotkaniem z Vaatim). Pora odczarować Zeldę. Nareszcie. Ale.. To nie koniec. Wali się zamek. Biegnij do Sanktuarium Żywiołów. Nie musisz pamiętać drogi, ponieważ inne drogi będą zatarasowane gruzem (dobra rada: jeszcze przed wejściem do sanktuarium wejdź do pomieszczenia na południe od niego i doładuj się na maksa). Czeka cię jeszcze jedno starcie z Vaatim.
Trzecia przemiana Vaatiego: Na samym początku należy zająć się jego mackami. Gdy włoży je w ziemię to uderz w nią Laską Pacci, skurcz się i wskakuj do środka ręki. Tam musisz zabić tego potworka, który wyróżnia się od reszty tym, że ciągle gapi się na ciebie. Gdy zabijesz go to ręka wybuchnie i będzie o jedną mniej. To samo zrób z drugą ręką. Teraz zamiast rąk, Vaati będzie miał skrzydełka. Aby w tej farmie się z nim uporać, należy po sklonowaniu się odbijać mieczem promienie, którymi strzela oczkami z powrotem w oczy. Jak oberwie we wszystkie cztery, zaatakuj go mieczem. Ponawiać 2-3 razy.
Po Vaatim pozostaje tylko czapka, którą ukradł Elfowi. Nic jednak się nie zmieniło w "wystroju" zamku. A tu nagle... Ezlo wraca do swojej postaci. I dzięki mocy księżniczki i czarów Ezla świat wraca do normalności.
Pomimo że pokonaliśmy Vaatiego, zawsze można jeszcze raz wejść do Zamku Hyrule i z nim walczyć.
Przed tobą zamek Hyrule opanowany przez Vaatiego. Idź w lewo i pokonaj przeciwników (dla wygody). Uwaga, niektóre drzwi zamykane na klucz to pułapki. Idź na górę i przejdź ostrożnie przez te łańcuchy ognia. Na górze stwórz sobie otwór w ścianie (tam gdzie są zwalone głazy). Przejdź przez tą dziurę i w następnym pokoju zmniejsz się portalem. Wróć do pokoju z ognistymi łańcuchami i wskocz do najbliższej dziury w podłodze (cały czas jako maluch). Spadniesz do lochów. Idź na górę i przejdź przez tunel dla Minish po prawej stronie. Powiększ się i stań na przycisku. Wejdź do następnej celi i odczaruj króla. Dostaniesz od niego klucz. Idź w lewo i po schodach na górę. Idź w dół i otwórz drzwi na samym dole (nie po lewej). Idź ścieżką i schodami na dół. Zabij te gąsienice i weź ze skrzyni (na górze) mapę. Wróć się trochę i wejdź schodami na górę. Zejdź na dół i idź w górę. Na rozstaju dróg idź najpierw w lewo. Sklonuj się na płytkach i jednocześnie odbij pocisku mieczem. Otworzy się przejście dalej. W górę i w prawo. W tym pokoju musisz przejść po wszystkich niebieskich kafelkach, by otworzyły się kolejne drzwi (radzę iść slalomem). Przejdź przez drzwi i ścieżką w dół. Sklonuj się na płytkach i ostrożnie przejdź na przyciski na dole. Weź ze skrzyni klucz i idź w dół. Wejdź na prawy taras (ty przyszedłeś z lewego) i otwórz drzwi. Idź zielonym dywanem i przejdź przez drzwi na górze. Idź na górę, sklonuj się na płytkach i zniszcz armaty tak jak poprzednie. Otworzy się przejście wyżej. Idź tam i zabij wszystkich przeciwników. Postaw bombę jeden krok w górę od lewego dolnego rogu sali. Przejdź przez powstałą dziurę. W kolejnej sali na górę. Teraz po schodach. W górę. Zabij rycerza i idź na lewo. Weź ze skrzyni kompas i wróć do poprzedniej sali. Przesuń tron w prawą stronę i zejdź po schodach. Wejdź po schodach na końcu tego korytarza. W prawo, w górę i przez drzwi na dole. Wskocz w wir i dostań się na wysepkę poniżej (omiń tą z armatami). Drzwiami na lewo. Sklonuj się na płytkach i przesuń płytę niżej w dół. Przez drzwi na prawo. Wskocz w wir i dostań się (tak jak poprzednio) na stały ląd omijając wysepkę z armatami. Idź ścieką. Strzel w przełącznik. Przejdź po moście i wejdź w drzwi na górze. Sklonuj się na płytkach i aktywuj przełączniki. W górę. Zabij przeciwników (najprostszy sposób: stań na przeciw ich, a jak przymierzy się do rzutu zejdź z linii strzału, poturlaj się do niego i zaatakuj mieczem). Idź ścieżką w lewo, aż dojdziesz do komnaty z ruchomą platformą i biegającymi bombami po bokach. Zassij jednego Zasysającym Dzbanem i strzel w połamane płyty na górze. Następnie, na platformę i na siatkę. Uaktywnij przełączniki i przejdź przez drzwi. Dalej ścieżką, aż dojdziesz do pokoju ze "sznurkiem iskierek" (zamień je bumerangiem w nimfy odradzające życie). W górę i pokonaj przeciwnika. W każdej komnacie, w której zamykały się drzwi przed tobą, pojawią się rycerze do pokonania. Idź najpierw do komnaty po prawej. Po zabiciu przeciwnika/ów przejdź przez wielką bramę. Tam musisz pozapalać wszystkie pochodnie (trzeba to zrobić w miarę szybko, bo szybko też gasną). Gdy to zrobisz idź do komnaty wyżej i zabij jednego z duszków. Przejdź przez otwarte drzwi na prawo i na górnym piętrze będzie klucz. Wróć do pokoju z iskrami i przejdź teraz na lewo. Tam po przejściu przez duże drzwi musisz z łuku trafić w oczy na północnej ścianie (uwaga na czerwone dłonie spadające z sufitu). Gdy już to zrobisz przejdź na lewo i wskocz do dziury w podłodze. Tam wejdź po schodach na wyższe piętro i jeszcze na wyższe. Jest drugi klucz. Wróć do pomieszczenia z tymi czterema oczami i przejdź trzykrotnie przez dolne drzwi. Tam po pokonaniu przeciwnika/ów musisz przejść po każdej płytce (kombinacja przejście to: 6 w dół, 1 w prawo, 1 w górę, 2 w prawo, 1 w dół, 3 w prawo, 1 w górę, 1 w lewo, 1 w górę, 3 w lewo, 1 w górę, 1 w lewo, 1 w górę, 2 w prawo, 1 w dół, 2 w prawo, 1 w górę, 1 w prawo, 2 w dół i 1 w prawo). Tutaj tak samo jak wcześniej zabij jednego z duchów. Przez otwarte drzwi wyjdziesz na zewnątrz zamku. Klucz jest na górnym piętrze wieży, która jest na lewo. Został już tylko jeden klucz. Na wschód od czerwonego portalu pokonaj rycerza i przejdź przez bramę. Tam musisz się tak klonować by móc uaktywnić przełączniki (sklonuj się na rogach jednego z kwadratów). Przełączniki uaktywnisz wirującym atakiem. W sali na prawo wejdź na przełącznik i wejdź po schodach na górę. Jest czwarty klucz. Idź do sali na górę od niebieskiego portali. Użyj kluczy na kamieniach, sklonuj się i przesuń płytę w lewo. Weź ze skrzyni Wielki Klucz. Otwórz nim drzwi, na północ od czerwonego portalu. Dowiadujesz się, że musisz dojść do Vaatiego przed trzecim wybiciem dzwonu (więc pośpiesz się). Twoją pierwszą ofiarą będzie Żołdak z Morgensternem (opis jego łatwego pokonania jest wcześniej). Dalej jest duże stado przeciwników (lepiej ich pokonać, dla wygody). Sklonuj się na płytkach i wejdź na przyciski. Następni i zarazem ostatni do Vaatiego są trzej rycerze. Jak już dojdziesz do Vaatiego, otworzy on jakąś zapadnię i spadniesz na pole bitwy.
Pierwsza przemiana Vaatiego: Musisz uderzać w oczka, które wokół niego latają. Po zniszczeniu wszystkich otworzy się oko na jego płaszczu. Musisz w nie uderzać. Gdy zamiast oczu będą latać czarne kule, wessij je do Zasysającego Dzbanku i atakuj oczka. Ponawiaj to 3-4 razy.
Druga przemiana Vaatiego: Jego druga forma to oko otoczone kulkami. Musisz trafiać je z łuku. Po trafieniu obracają się (jak jest niebieska to źle, a jak czerwona to dobrze). Musisz uderzyć tak, aby odsłonić 4 czerwone kulki potem sklonuj się w odpowiedniej konfiguracji i uderzaj w nie. Po chwili one wybuchną i będziesz mógł atakować oko Vaatiego. Ponawiać 3-4 razy.
No i Vaati wybucha a ty wracasz do poziomu gdzie walczyłeś z rycerzami (przed spotkaniem z Vaatim). Pora odczarować Zeldę. Nareszcie. Ale.. To nie koniec. Wali się zamek. Biegnij do Sanktuarium Żywiołów. Nie musisz pamiętać drogi, ponieważ inne drogi będą zatarasowane gruzem (dobra rada: jeszcze przed wejściem do sanktuarium wejdź do pomieszczenia na południe od niego i doładuj się na maksa). Czeka cię jeszcze jedno starcie z Vaatim.
Trzecia przemiana Vaatiego: Na samym początku należy zająć się jego mackami. Gdy włoży je w ziemię to uderz w nią Laską Pacci, skurcz się i wskakuj do środka ręki. Tam musisz zabić tego potworka, który wyróżnia się od reszty tym, że ciągle gapi się na ciebie. Gdy zabijesz go to ręka wybuchnie i będzie o jedną mniej. To samo zrób z drugą ręką. Teraz zamiast rąk, Vaati będzie miał skrzydełka. Aby w tej farmie się z nim uporać, należy po sklonowaniu się odbijać mieczem promienie, którymi strzela oczkami z powrotem w oczy. Jak oberwie we wszystkie cztery, zaatakuj go mieczem. Ponawiać 2-3 razy.
Po Vaatim pozostaje tylko czapka, którą ukradł Elfowi. Nic jednak się nie zmieniło w "wystroju" zamku. A tu nagle... Ezlo wraca do swojej postaci. I dzięki mocy księżniczki i czarów Ezla świat wraca do normalności.
Pomimo że pokonaliśmy Vaatiego, zawsze można jeszcze raz wejść do Zamku Hyrule i z nim walczyć.