Shigeru Miyamoto The Man: Bio
Imię: Shigeru Miyamoto
Data urodzenia: 16 Listopad 1952
Rodzinne miasto: Sonebe, Japonia
Zawód: Główny Menadżer, Nintendo Co Ltd.
Urodził się i dorastał w wiejskiej społeczności nieopodal jego obecnego miejsca zamieszkania w Kyoto. Shigeru Miyamoto był przytłoczony przez świat który go otaczał. Do tego trzeba jeszcze dodać brak telewizji i mamy kogoś, kogo poczucie przygody było ograniczone tylko do jego własnej wyobraźni. Na szczęście dla nas dorastał ze swoją wyobraźnią w świecie gier elektronicznych, gdzie ostatecznie mógł stworzyć jedne z najbardziej rozpoznawalnych postaci oraz zaprojektować jedne z najbardziej rewolucyjnych, znaczących i dochodowych doświadczeń.
Miyamoto w dzieciństwie często przechadzał się po swojej okolicy, żeby zabić czas. Pola ryżowe, kaniony, trawiaste pagórki, wodospady, idealne miejsca dla kogoś bardzo młodego i ciekawego przygód. Pewnego dnia Miyamoto odkrył coś co mogło później wpłynąć na jego przyszłe przedsięwzięcia. Shigeru odkrył dziurę w ziemi. Był to duży dół. Po zbadaniu było oczywiste, że ten dół to coś więcej. Było to wejście do jaskini. Młody Miyamoto kilka razy wracał w to miejsce zanim odważył się tam wejść. Mając przy sobie jedynie lampę udał się w głąb jaskini. Było to zapierające dech w piersiach przeżycie dla kogoś tak młodego. Nawet niezapomniane. Miyamoto z pewnością nie zapomniał.
Listę gier, w które zaangażowany był Miyamoto odczytuje się jako przewodnik po klasyce gier wideo. Od oryginalnego Super Mario Bros. do Ocarina of Time, Shigeru Miyamoto nigdy nie przestał zadowalać graczy i przekraczać ich coraz to bardziej rosnących wymagań, ani nigdy nie zawiódł w dostarczeniu głośnych system-sellerów.
Dorastając, Miyamoto chciał stworzyć coś co zadziwiłoby świat. Cokolwiek, tak długo jak mógłby się tym dzielić z innymi. Rozważał bycie malarzem albo twórcą lalek i potem tworzył zabawki jako ujście dla swojej kreatywności. Kiedy Shigeru dostał się do Kanazawa Munici College of Industrial Arts and Crafts w 1970, studiował wzornictwo przemysłowe. Ciężko w to uwierzyć, ale mówi się, że uczęszczał na lekcje połowicznie przez co musiał zostać w akademii dłużej niż normalnie... całe pięć lat.
Kiedy w końcu ją ukończył nie chciał rozwijać kariery tam gdzie mu to nie odpowiadało. Normalna praca mu nie pasowała. Dużo czasu zajęło mu jej poszukiwanie. Więc rozważał co dalej i pewnego dnia w 1977 roku wszystko się zaczęło. Jego ojciec skontaktował się ze starym przyjacielem, który prowadził wytwórnię zabawek. Był nim Hiroshi Yamauchi. Firma nazywała się Nintendo.
Shigeru miał 24 lata kiedy po raz pierwszy spotkał Yamauchiego, który po spotkaniu z Miyamoto poprosił go, żeby wrócił z jakimś pomysłem na zabawki. Miyamoto zrobił to i wrócił z całym workiem pomysłów, które zapewniły mu stanowisko artysty w Nintendo. Miał szczęście ponieważ Nintendo nie potrzebowało nikogo takiego w tamtym okresie.
W 1980 roku Hiroshi Yamauchi sprowadził Miyamoto do swojego biura i zapowiedział, że chce stworzyć grę wideo.
Był ciekaw co Miyamoto wie na temat tych rzeczy. Shigeru je uwielbiał jeszcze za czasów studiów i wytłumaczył Yamauchiemu, że z chęcią podjąłby się stworzenia takiego projektu. Po wszystkich uzgodnieniach i pozwoleniach, gra którą Miyamoto stworzył dla Yamauchiego nazywała się Donkey Kong.
Donkey Kong dał początek Mario (który jeszcze wtedy nie miał imienia) i stał się platformą startową w sukcesie gier wideo. Gry Arcade były początkiem dla Shigeru Miyamoto, który wkrótce użył swojej wyobraźni i umiejętności artystycznych do zrewolucjonizowania gier wideo na domowe systemy przez Super Mario Bros. Potem pojawiła się The Legend of Zelda, gra która nigdy już nie będzie taka sama w Japonii czy na świecie.
Ożenił się z kobietą o imieniu Yasuko, która pracowała w głównej administracji Nintendo. Potem razem z żoną kupił mały dom nieopodal firmy Nintendo, do której mógłby iść pieszo lub jeździć rowerem.
Obecnie pozycja Shigeru znacznie wzrosła przez te lata. Był nazywany "Spielbergiem" gier wideo. Otrzymał niezliczoną ilość nagród. Spójrz na tył swojego pudełka od GameCuba. Poza zdjęciami z gier, znajdziesz cytaty Miyamoto, bardzo podobne do tych, których użyto w książce o Nintendo Davida Sheff’a pt. „Game Over”. To oczywiste, że Nintendo zdaje sobie sprawę tak jak i my, że Miyamoto przykuł uwagę graczy jak nikt inny.
Jaki jest sekret jego sukcesu? Czy to klarowność, pokora, podziw czy niecodzienne postrzeganie rozrywki pozwala Miyamoto tworzyć gry, jakie tworzy? Ja myślę, że to wszystko razem, podane dodatkowo ze szczyptą magii. To co Miyamoto dał nam po przez swoje gry to nie tylko wielka ucieczka od rzeczywistości, ale też dobry powód na to żeby wyjść na zewnątrz i otworzyć oczy na prawdziwy świat, który czeka na odkrycie. Właśnie przez to, jego gry będą zawsze stały wyżej ponad resztą.
Carl Johnson
Tłumaczenie: MasterLink
Źródło: Miyamoto Shrine
Data urodzenia: 16 Listopad 1952
Rodzinne miasto: Sonebe, Japonia
Zawód: Główny Menadżer, Nintendo Co Ltd.
Urodził się i dorastał w wiejskiej społeczności nieopodal jego obecnego miejsca zamieszkania w Kyoto. Shigeru Miyamoto był przytłoczony przez świat który go otaczał. Do tego trzeba jeszcze dodać brak telewizji i mamy kogoś, kogo poczucie przygody było ograniczone tylko do jego własnej wyobraźni. Na szczęście dla nas dorastał ze swoją wyobraźnią w świecie gier elektronicznych, gdzie ostatecznie mógł stworzyć jedne z najbardziej rozpoznawalnych postaci oraz zaprojektować jedne z najbardziej rewolucyjnych, znaczących i dochodowych doświadczeń.
Miyamoto w dzieciństwie często przechadzał się po swojej okolicy, żeby zabić czas. Pola ryżowe, kaniony, trawiaste pagórki, wodospady, idealne miejsca dla kogoś bardzo młodego i ciekawego przygód. Pewnego dnia Miyamoto odkrył coś co mogło później wpłynąć na jego przyszłe przedsięwzięcia. Shigeru odkrył dziurę w ziemi. Był to duży dół. Po zbadaniu było oczywiste, że ten dół to coś więcej. Było to wejście do jaskini. Młody Miyamoto kilka razy wracał w to miejsce zanim odważył się tam wejść. Mając przy sobie jedynie lampę udał się w głąb jaskini. Było to zapierające dech w piersiach przeżycie dla kogoś tak młodego. Nawet niezapomniane. Miyamoto z pewnością nie zapomniał.
Listę gier, w które zaangażowany był Miyamoto odczytuje się jako przewodnik po klasyce gier wideo. Od oryginalnego Super Mario Bros. do Ocarina of Time, Shigeru Miyamoto nigdy nie przestał zadowalać graczy i przekraczać ich coraz to bardziej rosnących wymagań, ani nigdy nie zawiódł w dostarczeniu głośnych system-sellerów.
Dorastając, Miyamoto chciał stworzyć coś co zadziwiłoby świat. Cokolwiek, tak długo jak mógłby się tym dzielić z innymi. Rozważał bycie malarzem albo twórcą lalek i potem tworzył zabawki jako ujście dla swojej kreatywności. Kiedy Shigeru dostał się do Kanazawa Munici College of Industrial Arts and Crafts w 1970, studiował wzornictwo przemysłowe. Ciężko w to uwierzyć, ale mówi się, że uczęszczał na lekcje połowicznie przez co musiał zostać w akademii dłużej niż normalnie... całe pięć lat.
Kiedy w końcu ją ukończył nie chciał rozwijać kariery tam gdzie mu to nie odpowiadało. Normalna praca mu nie pasowała. Dużo czasu zajęło mu jej poszukiwanie. Więc rozważał co dalej i pewnego dnia w 1977 roku wszystko się zaczęło. Jego ojciec skontaktował się ze starym przyjacielem, który prowadził wytwórnię zabawek. Był nim Hiroshi Yamauchi. Firma nazywała się Nintendo.
Shigeru miał 24 lata kiedy po raz pierwszy spotkał Yamauchiego, który po spotkaniu z Miyamoto poprosił go, żeby wrócił z jakimś pomysłem na zabawki. Miyamoto zrobił to i wrócił z całym workiem pomysłów, które zapewniły mu stanowisko artysty w Nintendo. Miał szczęście ponieważ Nintendo nie potrzebowało nikogo takiego w tamtym okresie.
W 1980 roku Hiroshi Yamauchi sprowadził Miyamoto do swojego biura i zapowiedział, że chce stworzyć grę wideo.
Był ciekaw co Miyamoto wie na temat tych rzeczy. Shigeru je uwielbiał jeszcze za czasów studiów i wytłumaczył Yamauchiemu, że z chęcią podjąłby się stworzenia takiego projektu. Po wszystkich uzgodnieniach i pozwoleniach, gra którą Miyamoto stworzył dla Yamauchiego nazywała się Donkey Kong.
Donkey Kong dał początek Mario (który jeszcze wtedy nie miał imienia) i stał się platformą startową w sukcesie gier wideo. Gry Arcade były początkiem dla Shigeru Miyamoto, który wkrótce użył swojej wyobraźni i umiejętności artystycznych do zrewolucjonizowania gier wideo na domowe systemy przez Super Mario Bros. Potem pojawiła się The Legend of Zelda, gra która nigdy już nie będzie taka sama w Japonii czy na świecie.
Ożenił się z kobietą o imieniu Yasuko, która pracowała w głównej administracji Nintendo. Potem razem z żoną kupił mały dom nieopodal firmy Nintendo, do której mógłby iść pieszo lub jeździć rowerem.
Obecnie pozycja Shigeru znacznie wzrosła przez te lata. Był nazywany "Spielbergiem" gier wideo. Otrzymał niezliczoną ilość nagród. Spójrz na tył swojego pudełka od GameCuba. Poza zdjęciami z gier, znajdziesz cytaty Miyamoto, bardzo podobne do tych, których użyto w książce o Nintendo Davida Sheff’a pt. „Game Over”. To oczywiste, że Nintendo zdaje sobie sprawę tak jak i my, że Miyamoto przykuł uwagę graczy jak nikt inny.
Jaki jest sekret jego sukcesu? Czy to klarowność, pokora, podziw czy niecodzienne postrzeganie rozrywki pozwala Miyamoto tworzyć gry, jakie tworzy? Ja myślę, że to wszystko razem, podane dodatkowo ze szczyptą magii. To co Miyamoto dał nam po przez swoje gry to nie tylko wielka ucieczka od rzeczywistości, ale też dobry powód na to żeby wyjść na zewnątrz i otworzyć oczy na prawdziwy świat, który czeka na odkrycie. Właśnie przez to, jego gry będą zawsze stały wyżej ponad resztą.
Carl Johnson
Tłumaczenie: MasterLink
Źródło: Miyamoto Shrine
Komentarze
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.