Przedmioty
Jak w każdej Zeldzie na swojej drodze zdobywamy różnego rodzaju przedmioty, bronie i znajdźki. Oto ich spis:
Ekwipunek:
Sword (Miecz) - nasza podstawowa broń. Zdobywamy go na plaży na samym początku gry.
Sword L-2 (Miecz L-2) - kiedy uzbieramy 20 sekretnych muszli (Secret Seashells), idziemy do miejsca zwanego Seashell Mansion i tam ulepszamy swój miecz na L-2.
Teraz możemy zadawać większe obrażenia przeciwnikom.
Shield (Tarcza) - podstawowa tarcza w grze. Dostajemy ją od Tarina na samym początku gry jak tylko wstaniemy z łóżka.
Mirror Shield (Lustrzana Tarcza) - znajdujemy ją w Eagle's Tower. Dzięki niej możemy odbijać promienie ciskane przez przeciwników oraz płomienie.
Roc's Feather (Piórko Roca) - znajdujemy je w Tail Cave. Daje nam możliwość skakania. Możemy nim przeskakiwać przeszkody i dziury.
Power Bracelet L-1 (Bransoleta Mocy L-1) - znajdujemy ją w Bottle Grotto. Służy do podnoszenia kamieni, garnków, krzaków itp.
Power Bracelet L-2 (Bransoleta Mocy L-2) - znajdujemy ją w Face Shrine. Dzięki niej możemy podnosić bardzo ciężkie obiekty, których normalnie nie bylibyśmy w stanie podnieść bransoletą L-1.
Pegasus Boots (Buty Pegaza) - zdobywamy jest w Key Cavern. Służą do szybkiego poruszania się, tratowania przeciwników i specyficznych kryształków blokujących przejścia. Możemy również dzięki nim zwiększyć dystans naszego skoku.
Bow (Łuk) - kupujemy go w sklepie w Mabe Village za 980 Rupee. Możemy go również ukraść jak nie chcemy tyle płacić, ale liczmy się później z konsekwencjami ;)
Hookshot (Harpun) - zdobywamy go w Catfish's Maw. Bardzo użyteczny, dzięki niemu możemy się przyciągać do określonych miejsc, przyciągać przedmioty, a także atakować przeciwników.
Magic Rod (Magiczna Różdżka) – zdobywamy ją w Turtle Rock. Jest pomocna do zapalania pochodni na odległość. Możemy również atakować nią wrogów.
Boomerang (Bumerang) – jest opcjonalny. Możemy go otrzymać w jaskini na Toronbo Shores od niejakiego Goriya. Jednak żeby go zdobyć najpierw musimy ukończyć Sekwencję Wymian.
Ocarina (Okaryna) - znajdujemy w Dream Shrine. Możemy na niej grać piosenki których się nauczymy.
Shovel (Łopata) – możemy kopać nią doły w celu poszukiwania muszli lub innych przedmiotów. Kupujemy ją w sklepie w Mabe Village za 200 Rupee.
Magic Powder (Magiczny proszek) – można zapalać nim pochodnie lub atakować wrogów. Potrzebujemy go również żeby zdjąć klątwę z Tarina. Proszek możemy zdobyć w dwojaki sposób:
1. Zanosimy przedmiot pod nazwą Sleepy Toadstool, który zdobywamy w Mysterious Woods do czarownicy, która znajduje się w miejscu pod nazwą Koholint Prairie.
2. Gramy w grę Trendy Game w Mabe Village i staramy się go wygrać.
Bomb (Bomba) – wysadzamy nią ściany i przeciwników w powietrze. Co ciekawe bomby w tej części nas nie ranią. Kupujemy je w sklepie w Mabe Village. Można je połączyć ze strzałą i stworzyć "Bomb Arrows"
Piosenki:
Manbo's Mambo – uczymy się jej od ryby Manbo w jaskini na zachód od Angler's Tunnel. Piosenka teleportuje nas do miejsca pod nazwą Manbo's Pond za każdym razem kiedy ją zagramy.
Ballad of the Wind Fish ("Song of Awakening") - uczymy się jej od Marin. Jest to najważniejsza piosenka w grze, która pomoże nam wydostać się później z wyspy. Służy również do obudzenia Morsa, który blokuje przejście do Yarna Desert (w tym wypadku Marin musi ją przy nim zaśpiewać).
Frog's Song of Soul – uczymy się jej od ropucha Mamu w miejscu pod nazwą Signpost Maze. Piosenka może wskrzeszać zmarłych. Służy głownie do wskrzeszenia kurczaka, którego szkielet spoczywa w jaskini pod Mabe Village. Wejście do jaskini znajduje się pod wiatrowskazem. Żeby go przesunąć musimy posiadać Bransoletę Mocy L-2.
Przedmioty do zdobycia w labiryntach/świątyniach:
Dungeon Map (Mapa świątyni) – dzięki niej będziemy widzieć nasze położenie w świątyni.
Compass (Kompas) – dzięki niemu będziemy widzieć na mapie położenie skrzyni, a także bossa.
Small Key (Mały klucz) - otwiera zamknięte drzwi.
Nightmare Key - klucz, który otwiera główne drzwi do bossa.
Stone Slab Fragment (Fragment Kamiennej Płyty) – w świątyniach możemy znaleźć rozbite tablice z podpowiedziami i informacjami. Żeby je odczytać trzeba najpierw znaleźć jej brakujący fragment w tej samej świątyni i potem dopasować.
*Tablice są dostępne tylko w czarno-białej wersji Link's Awakening na Gameboya. W wersji Link's Awakening DX na Gameboy Color zastąpiono je statuetkami Sów.
Stone Beak (Kamienny dziób) - ma takie samo zastosowanie jak fragment kamiennej płyty. Dzioby dopasowujemy do Statuetek Sów, aby odczytać informację.
*Dzioby sów są dostępne tylko w wersji Link's Awakening DX na Gameboy Color.
Klucze do świątyń
Tail Key – służy do otworzenia wejścia do pierwszej świątyni - Tail Cave. Zdobywamy go w skrzyni znajdującej się w Mysterious Woods.
Slime Key – otwieramy nim wejście do Key Cavern. Wykopujemy go pod statuą za domem Richarda.
Angler Key – otwieramy nim wejście do Angler's Tunnel. Zdobywamy go na Yarna Desert, po zabiciu strażnika pustyni Lanmola.
Face Key - otwieramy nim wejście do Face Shrine. Zdobywamy go po pokonaniu Armosa wewnątrz Southern Face Shrine
Bird Key – otwieramy nim Eagle's Tower. Zdobywamy go w jaskini znajdującej się w Tal Tal Mountain Range. Żeby się go niego dostać potrzebujemy kurczaka, którego wcześniej wskrzesiliśmy w Mable Village
Instrumenty:
Full Moon Cello – pierwszy instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Tail Cave
Conch Horn – drugi instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Bottle Grotto
Sea Lily's Bell - trzeci instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Key Cavern
Surf Harp – czwarty instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Angler's Tunnel
Wind Marimba – piaty instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Catfish's Maw
Coral Triangle - szósty instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Face Shrine
Organ of Evening Calm – siódmy instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Eagle's Tower
Thunder Drum – ósmy instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Turtle Rock
Inne przedmioty:
Flippers (Płetwy) – zdobywamy je w Angler's Tunnel. Dzięki nim możemy pływać.
Secret Medicine (Sekretny napój) – kupujemy go od Crazy Tracy. Jej dom znajduje się w Koholint Prairie
Magnifying Lens (Szkło powiększające) – dzięki niemu możemy zobaczyć rzeczy niewidoczne gołym okiem. Zdobywamy je po przejściu pobocznego zadania pod nazwą "Sekwencja Wymian" - opisanego TUTAJ <<
Secret Seashell (Sekretna Muszla) – jest ich 26. Są rozrzucone po całej wyspie, w krzakach, pod ziemią, pod kamieniami. Po zdobyciu 20 lub więcej możemy ulepszyć nasz miecz na poziom 2 w miejscu pod nazwą Seashell Mansion.
Sleepy Mushroom (Muchomor) – znajdujemy go w Mysterious Woods, możemy wymienić go u wiedźmy na Magic Powder (Magiczny proszek)
Guardian Acorn (Żołądź) – zwiększa naszą defensywę na krótki okres czasu. Często jest pozostawiany przez wrogów po ich zabiciu.
Piece of Power (Cząstka mocy) – zwiększa nasz atak na krótki okres czasu. Podobnie jak żołądź, jest pozostawiany przez wrogów po ich zabiciu.
Golden Leaf (Złoty Liść) - jeden z pięciu liści, które musimy zdobyć dla Richarda w zamku Kanalet.
Dodatkowe Tuniki:
Po przejściu Color Dungeon mamy do wyboru jedną z dwóch dodatkowych Tunik. Możemy wybrać tylko jedną na całą grę:
Czerwona Tunika - zwiększa nasz atak.
Niebieska Tunika - zwiększa naszą obronę.
*Obydwie Tuniki są dostępne tylko w wersji Link's Awakening DX na Gameboy Color
Autor: MasterLink
Sword (Miecz) - nasza podstawowa broń. Zdobywamy go na plaży na samym początku gry.
Sword L-2 (Miecz L-2) - kiedy uzbieramy 20 sekretnych muszli (Secret Seashells), idziemy do miejsca zwanego Seashell Mansion i tam ulepszamy swój miecz na L-2.
Teraz możemy zadawać większe obrażenia przeciwnikom.
Shield (Tarcza) - podstawowa tarcza w grze. Dostajemy ją od Tarina na samym początku gry jak tylko wstaniemy z łóżka.
Mirror Shield (Lustrzana Tarcza) - znajdujemy ją w Eagle's Tower. Dzięki niej możemy odbijać promienie ciskane przez przeciwników oraz płomienie.
Roc's Feather (Piórko Roca) - znajdujemy je w Tail Cave. Daje nam możliwość skakania. Możemy nim przeskakiwać przeszkody i dziury.
Power Bracelet L-1 (Bransoleta Mocy L-1) - znajdujemy ją w Bottle Grotto. Służy do podnoszenia kamieni, garnków, krzaków itp.
Power Bracelet L-2 (Bransoleta Mocy L-2) - znajdujemy ją w Face Shrine. Dzięki niej możemy podnosić bardzo ciężkie obiekty, których normalnie nie bylibyśmy w stanie podnieść bransoletą L-1.
Pegasus Boots (Buty Pegaza) - zdobywamy jest w Key Cavern. Służą do szybkiego poruszania się, tratowania przeciwników i specyficznych kryształków blokujących przejścia. Możemy również dzięki nim zwiększyć dystans naszego skoku.
Bow (Łuk) - kupujemy go w sklepie w Mabe Village za 980 Rupee. Możemy go również ukraść jak nie chcemy tyle płacić, ale liczmy się później z konsekwencjami ;)
Hookshot (Harpun) - zdobywamy go w Catfish's Maw. Bardzo użyteczny, dzięki niemu możemy się przyciągać do określonych miejsc, przyciągać przedmioty, a także atakować przeciwników.
Magic Rod (Magiczna Różdżka) – zdobywamy ją w Turtle Rock. Jest pomocna do zapalania pochodni na odległość. Możemy również atakować nią wrogów.
Boomerang (Bumerang) – jest opcjonalny. Możemy go otrzymać w jaskini na Toronbo Shores od niejakiego Goriya. Jednak żeby go zdobyć najpierw musimy ukończyć Sekwencję Wymian.
Ocarina (Okaryna) - znajdujemy w Dream Shrine. Możemy na niej grać piosenki których się nauczymy.
Shovel (Łopata) – możemy kopać nią doły w celu poszukiwania muszli lub innych przedmiotów. Kupujemy ją w sklepie w Mabe Village za 200 Rupee.
Magic Powder (Magiczny proszek) – można zapalać nim pochodnie lub atakować wrogów. Potrzebujemy go również żeby zdjąć klątwę z Tarina. Proszek możemy zdobyć w dwojaki sposób:
1. Zanosimy przedmiot pod nazwą Sleepy Toadstool, który zdobywamy w Mysterious Woods do czarownicy, która znajduje się w miejscu pod nazwą Koholint Prairie.
2. Gramy w grę Trendy Game w Mabe Village i staramy się go wygrać.
Bomb (Bomba) – wysadzamy nią ściany i przeciwników w powietrze. Co ciekawe bomby w tej części nas nie ranią. Kupujemy je w sklepie w Mabe Village. Można je połączyć ze strzałą i stworzyć "Bomb Arrows"
Manbo's Mambo – uczymy się jej od ryby Manbo w jaskini na zachód od Angler's Tunnel. Piosenka teleportuje nas do miejsca pod nazwą Manbo's Pond za każdym razem kiedy ją zagramy.
Ballad of the Wind Fish ("Song of Awakening") - uczymy się jej od Marin. Jest to najważniejsza piosenka w grze, która pomoże nam wydostać się później z wyspy. Służy również do obudzenia Morsa, który blokuje przejście do Yarna Desert (w tym wypadku Marin musi ją przy nim zaśpiewać).
Frog's Song of Soul – uczymy się jej od ropucha Mamu w miejscu pod nazwą Signpost Maze. Piosenka może wskrzeszać zmarłych. Służy głownie do wskrzeszenia kurczaka, którego szkielet spoczywa w jaskini pod Mabe Village. Wejście do jaskini znajduje się pod wiatrowskazem. Żeby go przesunąć musimy posiadać Bransoletę Mocy L-2.
Dungeon Map (Mapa świątyni) – dzięki niej będziemy widzieć nasze położenie w świątyni.
Compass (Kompas) – dzięki niemu będziemy widzieć na mapie położenie skrzyni, a także bossa.
Small Key (Mały klucz) - otwiera zamknięte drzwi.
Nightmare Key - klucz, który otwiera główne drzwi do bossa.
Stone Slab Fragment (Fragment Kamiennej Płyty) – w świątyniach możemy znaleźć rozbite tablice z podpowiedziami i informacjami. Żeby je odczytać trzeba najpierw znaleźć jej brakujący fragment w tej samej świątyni i potem dopasować.
*Tablice są dostępne tylko w czarno-białej wersji Link's Awakening na Gameboya. W wersji Link's Awakening DX na Gameboy Color zastąpiono je statuetkami Sów.
Stone Beak (Kamienny dziób) - ma takie samo zastosowanie jak fragment kamiennej płyty. Dzioby dopasowujemy do Statuetek Sów, aby odczytać informację.
*Dzioby sów są dostępne tylko w wersji Link's Awakening DX na Gameboy Color.
Tail Key – służy do otworzenia wejścia do pierwszej świątyni - Tail Cave. Zdobywamy go w skrzyni znajdującej się w Mysterious Woods.
Slime Key – otwieramy nim wejście do Key Cavern. Wykopujemy go pod statuą za domem Richarda.
Angler Key – otwieramy nim wejście do Angler's Tunnel. Zdobywamy go na Yarna Desert, po zabiciu strażnika pustyni Lanmola.
Face Key - otwieramy nim wejście do Face Shrine. Zdobywamy go po pokonaniu Armosa wewnątrz Southern Face Shrine
Bird Key – otwieramy nim Eagle's Tower. Zdobywamy go w jaskini znajdującej się w Tal Tal Mountain Range. Żeby się go niego dostać potrzebujemy kurczaka, którego wcześniej wskrzesiliśmy w Mable Village
Full Moon Cello – pierwszy instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Tail Cave
Conch Horn – drugi instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Bottle Grotto
Sea Lily's Bell - trzeci instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Key Cavern
Surf Harp – czwarty instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Angler's Tunnel
Wind Marimba – piaty instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Catfish's Maw
Coral Triangle - szósty instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Face Shrine
Organ of Evening Calm – siódmy instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Eagle's Tower
Thunder Drum – ósmy instrument, zdobywamy go po pokonaniu końcowego bossa w Turtle Rock
Flippers (Płetwy) – zdobywamy je w Angler's Tunnel. Dzięki nim możemy pływać.
Secret Medicine (Sekretny napój) – kupujemy go od Crazy Tracy. Jej dom znajduje się w Koholint Prairie
Magnifying Lens (Szkło powiększające) – dzięki niemu możemy zobaczyć rzeczy niewidoczne gołym okiem. Zdobywamy je po przejściu pobocznego zadania pod nazwą "Sekwencja Wymian" - opisanego TUTAJ <<
Secret Seashell (Sekretna Muszla) – jest ich 26. Są rozrzucone po całej wyspie, w krzakach, pod ziemią, pod kamieniami. Po zdobyciu 20 lub więcej możemy ulepszyć nasz miecz na poziom 2 w miejscu pod nazwą Seashell Mansion.
Sleepy Mushroom (Muchomor) – znajdujemy go w Mysterious Woods, możemy wymienić go u wiedźmy na Magic Powder (Magiczny proszek)
Guardian Acorn (Żołądź) – zwiększa naszą defensywę na krótki okres czasu. Często jest pozostawiany przez wrogów po ich zabiciu.
Piece of Power (Cząstka mocy) – zwiększa nasz atak na krótki okres czasu. Podobnie jak żołądź, jest pozostawiany przez wrogów po ich zabiciu.
Golden Leaf (Złoty Liść) - jeden z pięciu liści, które musimy zdobyć dla Richarda w zamku Kanalet.
Po przejściu Color Dungeon mamy do wyboru jedną z dwóch dodatkowych Tunik. Możemy wybrać tylko jedną na całą grę:
Czerwona Tunika - zwiększa nasz atak.
Niebieska Tunika - zwiększa naszą obronę.
*Obydwie Tuniki są dostępne tylko w wersji Link's Awakening DX na Gameboy Color
Autor: MasterLink
Komentarze
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.