Zelda Unused Content
Niewykorzystana zawartość gier The Legend of Zelda obejmuje prototypy wrogów, wczesne plany krajobrazu, postaci oraz innych elementów. W artykule zamieściłem co ważniejsze elementy, usunięte z końcowych wersji gier. Miłego czytania ;) ~ kacperk
Artykuł obejmuje gry:
1. A Link to the Past
2. Ocarina of time
3. Majora's Mask
4. Majora's Mask 3D
5. The Wind Waker
6. The Minish Cap
7. Twilight Princess
8. Spirit Tracks
9. Skyward Sword
10. A Link Between Worlds
1. A Link to the Past
Cannon Soldier to strażnik strzelający z armaty. Miał zapewne znajdować się w Hyrule Castle bądź w Ganon's Tower. Jest ukryty w kodzie gry.
2. Ocarina of Time
Sword Beam widziany w wcześniejszych trailerach. Później użyty w Majora’s Mask jako atak Fierce Deity Linka.
Arwing znany z gier Star Fox'a. Jest świetnie zaprogramowany: strzela laserami a gdy się go zniszczy spada i wybucha. Został on stworzony do testowania namierzania, jak i zarówno pocisków. Można go zobaczyć za pomocą cheatów.
Fado postać Kokiri widziana na wcześniejszych screenshotach. Mogła zostać zastąpiona Sarią w finałowej wersji.
Na obrazku widzimy Forest Medalion. Dawniej nazywał się Wind Medalion. W listopadzie 1997 Miyamoto zdradził, że medaliony miały być w jakiś sposób połączone z łukiem. Zostały zastąpione magicznymi strzałami a same trafiły do statusu poszukiwań w końcowej wersji.
Wind Temple i Ice Temple były oryginalnie planowane, lecz zostały zastąpione Forest Temple i Water Temple (czy też Ice Cavern)
Myślicie że beta Great Fairy jest lepsza od pół-nagiej kobiety w końcowej wersji? ;)
Nintendo 64DD to ekskluzywne oprogramowanie dla konsoli Nintendo 64. Ocarina of Time miała zawierać dysk rozszerzający dla N64DD które nie powiodło się w Japonii, więc został on wycofany.
Za pomocą kodów można zmusić grę do wyświetlenia tego zapisanego pliku- niestety nie można go załadować.
Treasure Chest widziana poniżej została usunięta i zastąpiona brzydszą. Później użyta w Majora's Mask.
Hyrule Castle Town widoczne na pierwszych screenshotach było ogromne i w pełni wymodelowane w 3D. Zostało ono zastąpione brzydkim tłem 2D w finałowej wersji.
Aria to postać usunięta z gry. Zapewne z wersji alpha gry. Miała pojawiać się co jakiś czas i dawać wskazówki jak Navi.
Link w tunice podobnej do tej z A Link to the Past
3. Majora's Mask
Adult Mask widziana wiele razy we wcześniejszych screenshotach i trailerach. Służyła raczej do zmiany w starszego Linka
Maska chociaż widoczna nigdy nie została użyta podczas pokazów. Jak wiadomo została zastąpiona Fierce Deity Mask
Link's Mask to również usunięta maska z gry jeszcze na początku rozwoju, ponieważ to tylko tekstury.
Została odnaleziona w plikach Skull Kida, zatem z początku planowania gry to gracz musiał ją zdobyć aby zmienić się z powrotem człowieka.
Instrumenty rzeczywiście istnieją w grze, ale nie istnieją ikony. Zostały przywrócone w remaku Majora's Mask 3D
Usunięte przedmioty z gry:
Księżyc:
Brak twarzy nie czyniło go strasznym tak jak widzimy to dziś.
4. Majora's Mask 3D
Gra posiada usunięte modele Sheika, Impy i Ganondorfa które miały się znajdować w Fishing Pot. (jakoś)
5. The Wind Waker
Adult Link był ale nie ujrzał światła dziennego. Możliwe że jego model użyto do statuetki Bohatera Czasu w Hyrule Castle.
Usunięte ikony broni przeciwników. Gdy je podnosiliśmy, pojawiały się zamiast naszego miecza. Bronie istnieją w końcowej wersji- ale ikony nie.
Usunięty model Fado. W końcowej wersji, mędrzec ma blond włosy i zamknięte oczy.
Niewykorzystane nazwy lokacji. Fairy Atoll to wnętrze wyspy Mother & Child.
W The Wind Waker twórcy planowali stworzyć dwie wyspy: Stovepipe Island i GC Island. Stovepipe musiało być zanim stworzono Dragon Roost Island.
Usunięte modele skyboxa
6. The Minish Cap
W grze istnieje usunięty przedmiot widziany tylko w europejskiej wersji - Fire Rod. Miała być używana do czasu kiedy zastąpiono ją lampką. Została opisana jako słaby punkt lodowego Wizzrobe w galerii figurek.
7. Twilight Princess
Przeciwnicy:
To usunięty przeciwnik zwany Armos Titan. Prawdopodobnie miał znajować się w Temple of Time.
Dawne Shadow Beast które pojawiły się na wcześniejszych trailerach. Wygląda dość prymitywnie.
Następny niewykorzystany przeciwnik zwany Goron Golem. To gigantyczny olbrzym składający się z Goronów.
Usunięty Moblin, widziany na pierwszym pokazie.
Gohma, goniąca Linka w jaskini. Przekształcona w Armogohmę. Można ją zobaczyć na GDC 2005 trailer.
Przedmioty:
Postacie:
Illia zaprojektowana jako Hylianka. W ostatecznym wydaniu- zwykły człowiek.
Włosy Midny miały być długie i turkusowo- pomarańczowe.
Miejsca i otoczenia:
Pole Hyrule zawierało zmarłe drzewa widziane w prowincji Eldina.
„Beta Las” nazwane przez fanów miejsce można było zobaczyć na GDC 2005 trailer. W tej okolicy znajdowała się naga starożytna statuetka oraz mnóstwo kotów. Zapewne zostało zastąpione Sacred Groove bądź największą częścią Lasu Faron.
Pełne drzew pola Hyrule zostały zastąpione prawie pustymi monotonnymi łąkami bez strumyków i większych wzgórz.
Kajak w Ordonie
8. Spirit Tracks
9. Skyward Sword
Skyward Strike ładował się sam za każdym razem kiedy się go używało.
Tarcza Hylian widziana w E3 2010 trailer wyglądała tak samo jak ta z Twilight Princess.
Interfejs gry był podobny do dzisiejszego.
Niektóre animacje były wolniejsze; jak na przykład Front-Flip Slash.
Dziwnie wyglądający Loftwing. Można go zobaczyć podczas sceny kiedy kamera lata po Skyloft w kierunku Statuetki Hylii.
Black Stone. Była to zapewne pieczęć Uwięzionego która później została zastąpiona Sealing Spike.
Rękojeść bicza i jego końcówka została zmieniona z czaszki i kryształu, na kopułę i kulkę.
Czerwony Chu Chu nigdy nie jest widziany w grze
Mapa Faron Woods stworzona na potrzeby demonstracyjne. Mapa zarówno jak i miejsce różnią się o wiele od tych widzianych dziś grze.
10. A Link Between Worlds
Magiczny pasek był oryginalnie zielony zamiast fioletowy. Przycisk akcji był przezroczysty a nie drewniany jak w końcowej wersji gry.
Zwykła Tarcza Linka była niebieska a nie pomarańczowa.
Głos Linka pochodził z Wind Wakera, który można było usłyszeć na pierwszych trailerach.
Poniżej prototyp do A Link Between Worlds gdzie Toon Link był modelem testowym.
[dodałem to jeszcze od siebie ~MasterLink]
Z Toon Linka zostało jedynie malowidło, w które zamieniamy się w grze i wygląda podobnie do rycin/rysunków z intra do Wind Wakera.
autor: kacperk
Artykuł obejmuje gry:
1. A Link to the Past
2. Ocarina of time
3. Majora's Mask
4. Majora's Mask 3D
5. The Wind Waker
6. The Minish Cap
7. Twilight Princess
8. Spirit Tracks
9. Skyward Sword
10. A Link Between Worlds
Cannon Soldier to strażnik strzelający z armaty. Miał zapewne znajdować się w Hyrule Castle bądź w Ganon's Tower. Jest ukryty w kodzie gry.
Sword Beam widziany w wcześniejszych trailerach. Później użyty w Majora’s Mask jako atak Fierce Deity Linka.
Arwing znany z gier Star Fox'a. Jest świetnie zaprogramowany: strzela laserami a gdy się go zniszczy spada i wybucha. Został on stworzony do testowania namierzania, jak i zarówno pocisków. Można go zobaczyć za pomocą cheatów.
Fado postać Kokiri widziana na wcześniejszych screenshotach. Mogła zostać zastąpiona Sarią w finałowej wersji.
Na obrazku widzimy Forest Medalion. Dawniej nazywał się Wind Medalion. W listopadzie 1997 Miyamoto zdradził, że medaliony miały być w jakiś sposób połączone z łukiem. Zostały zastąpione magicznymi strzałami a same trafiły do statusu poszukiwań w końcowej wersji.
Wind Temple i Ice Temple były oryginalnie planowane, lecz zostały zastąpione Forest Temple i Water Temple (czy też Ice Cavern)
Myślicie że beta Great Fairy jest lepsza od pół-nagiej kobiety w końcowej wersji? ;)
Nintendo 64DD to ekskluzywne oprogramowanie dla konsoli Nintendo 64. Ocarina of Time miała zawierać dysk rozszerzający dla N64DD które nie powiodło się w Japonii, więc został on wycofany.
Za pomocą kodów można zmusić grę do wyświetlenia tego zapisanego pliku- niestety nie można go załadować.
Treasure Chest widziana poniżej została usunięta i zastąpiona brzydszą. Później użyta w Majora's Mask.
Hyrule Castle Town widoczne na pierwszych screenshotach było ogromne i w pełni wymodelowane w 3D. Zostało ono zastąpione brzydkim tłem 2D w finałowej wersji.
Aria to postać usunięta z gry. Zapewne z wersji alpha gry. Miała pojawiać się co jakiś czas i dawać wskazówki jak Navi.
Adult Mask widziana wiele razy we wcześniejszych screenshotach i trailerach. Służyła raczej do zmiany w starszego Linka
Maska chociaż widoczna nigdy nie została użyta podczas pokazów. Jak wiadomo została zastąpiona Fierce Deity Mask
Link's Mask to również usunięta maska z gry jeszcze na początku rozwoju, ponieważ to tylko tekstury.
Została odnaleziona w plikach Skull Kida, zatem z początku planowania gry to gracz musiał ją zdobyć aby zmienić się z powrotem człowieka.
Instrumenty rzeczywiście istnieją w grze, ale nie istnieją ikony. Zostały przywrócone w remaku Majora's Mask 3D
Gra posiada usunięte modele Sheika, Impy i Ganondorfa które miały się znajdować w Fishing Pot. (jakoś)
Adult Link był ale nie ujrzał światła dziennego. Możliwe że jego model użyto do statuetki Bohatera Czasu w Hyrule Castle.
Usunięte ikony broni przeciwników. Gdy je podnosiliśmy, pojawiały się zamiast naszego miecza. Bronie istnieją w końcowej wersji- ale ikony nie.
Usunięty model Fado. W końcowej wersji, mędrzec ma blond włosy i zamknięte oczy.
Niewykorzystane nazwy lokacji. Fairy Atoll to wnętrze wyspy Mother & Child.
W The Wind Waker twórcy planowali stworzyć dwie wyspy: Stovepipe Island i GC Island. Stovepipe musiało być zanim stworzono Dragon Roost Island.
W grze istnieje usunięty przedmiot widziany tylko w europejskiej wersji - Fire Rod. Miała być używana do czasu kiedy zastąpiono ją lampką. Została opisana jako słaby punkt lodowego Wizzrobe w galerii figurek.
To usunięty przeciwnik zwany Armos Titan. Prawdopodobnie miał znajować się w Temple of Time.
Dawne Shadow Beast które pojawiły się na wcześniejszych trailerach. Wygląda dość prymitywnie.
Następny niewykorzystany przeciwnik zwany Goron Golem. To gigantyczny olbrzym składający się z Goronów.
Usunięty Moblin, widziany na pierwszym pokazie.
Gohma, goniąca Linka w jaskini. Przekształcona w Armogohmę. Można ją zobaczyć na GDC 2005 trailer.
„Beta Las” nazwane przez fanów miejsce można było zobaczyć na GDC 2005 trailer. W tej okolicy znajdowała się naga starożytna statuetka oraz mnóstwo kotów. Zapewne zostało zastąpione Sacred Groove bądź największą częścią Lasu Faron.
Pełne drzew pola Hyrule zostały zastąpione prawie pustymi monotonnymi łąkami bez strumyków i większych wzgórz.
Skyward Strike ładował się sam za każdym razem kiedy się go używało.
Tarcza Hylian widziana w E3 2010 trailer wyglądała tak samo jak ta z Twilight Princess.
Interfejs gry był podobny do dzisiejszego.
Niektóre animacje były wolniejsze; jak na przykład Front-Flip Slash.
Dziwnie wyglądający Loftwing. Można go zobaczyć podczas sceny kiedy kamera lata po Skyloft w kierunku Statuetki Hylii.
Mapa Faron Woods stworzona na potrzeby demonstracyjne. Mapa zarówno jak i miejsce różnią się o wiele od tych widzianych dziś grze.
Magiczny pasek był oryginalnie zielony zamiast fioletowy. Przycisk akcji był przezroczysty a nie drewniany jak w końcowej wersji gry.
Zwykła Tarcza Linka była niebieska a nie pomarańczowa.
Głos Linka pochodził z Wind Wakera, który można było usłyszeć na pierwszych trailerach.
Poniżej prototyp do A Link Between Worlds gdzie Toon Link był modelem testowym.
[dodałem to jeszcze od siebie ~MasterLink]
Z Toon Linka zostało jedynie malowidło, w które zamieniamy się w grze i wygląda podobnie do rycin/rysunków z intra do Wind Wakera.
autor: kacperk
Komentarze
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.