Przedmioty
W dziale tym opiszę przedmioty, które zdobyć można w Minish Cap.
Miecz - Nasza podstawowa broń. Choć na początku nie jest zbyt mocny, z czasem kiedy poznajemy nowe umiejętności i zdobywamy nowe elementy staje się potężną bronią.
Tarcza - Otrzymujemy ją na początku gry od Zeldy, nie jest zbyt przydatna, ale cóż to byłby za Link bez tarczy?:P Aby zdobyć ulepszoną tarczę należy poprzez Kinstone Fusion dojść do momentu zdobycia butelki i zrobić jeszcze jedną fuzję z jednym z goronów. Wezwie on Wielkiego Gorona który da nam lepszą tarczę:D
Łuk - Znajdujemy go na bagnach, no i...no...strzelamy z niego... Na początku można ich mieć do 30 sztuk. W sklepie za 600 rupii kupujemy kołczan, pozwalający zwiększyć ten limit do 50. A jednak w grze są dwa rodzaje strzał! Aby zdobyć Light Arrows trzeba połączyć Kinstone z Beduinem w mieście Hyrule (dom po lewej stronie miasta, nad młynem) i utworzyć teleport. Po wejściu do niego przenosimy się do domu w chmurach gdzie spotykamy nawiedzonego człowieka. Wciągamy ducha przez Gust Jar, a przy następnej wizycie (przed 5. świątynią) dostajemy Light Arrows. Możemy także przyspieszyć strzelanie z łuku łącząc Kinstone z jedną z bogiń (jak mieszkają już w domu). Nad kwiatkami na początku Wietrznych Ruin pojawi się motyl. Gdy go złapiesz, będzie można szybciej strzelać.
Boomerang - Posiada dwie "formy". Pierwsza jest do kupienia w sklepie po ukończeniu 2. świątyni za 300 rupii. Aby mieć ulepszoną, magiczną wersję (do kontrolowania podczas lotu), należy połączyć Kinstone z czterema Tingle’ami, będącymi w czterech miejscach w Hyrule. Pierwszy z nich (zielony) jest na prawo od domu Linka. Drugi (niebieski) na Falistym Pogórzu. Tuż przed wejściem na podnóże Warownej Góry należy wejść na górę i w jaskini dokopać się do drabiny – na powierzchni czeka człowieczek. Trzeci (biały)Tingle czeka nad Jeziorem Hylia, poniżej domu kupca. Aby dojść do ostatniego, różowego, należy pójść na ranczo Lon-Lon i w jaskini na górze przepchnąć kamień i wejść po drabinie. (Ciekawostka: aby dowiedzieć się, ile Kinstone można jeszcze połączyć w grze, należy zagadać do jakiegoś Tingle’a, a powie ile jeszcze kamieni możemy połączyć). Po połączeniu wszystkich czterech Kinstone, idziemy do Północnych Pól Hyrule i wcisnąć cztery przyciski pod drzewami. Po powstałej drabinie idziemy po upragniony Magiczny Bumerang.
Gust Jar - Słoik ten zdobywamy w pierwszej świątyni. Możemy do niego wsysać np. kurz z ziemi ale także przyciągać nim przedmioty.
Cane of Pacci - Ta laska czeka na nas(bez skojarzeń) w drugiej świątyni. Możemy nią odwracać przedmioty do góry nogami.
Mole Mitts - Rękawice te służą do kopania w piasku oraz otwierania półkolistych "drzwi" w skałach. Zdobywamy je w trzeciej świątyni. aby można było przyspieszyć posługiwanie się tym przydatnym przedmiotem, należy połączyć Kinstone z jedną z bogiń (jak w przypadku łuku) i schwytać motyla latającego nad kwiatkami na bagnach.
Bomby - No bomby jak bomby:P Podobnie jak bumerang posiadają dwie formy. Pierwszą otrzymujemy po ukończeniu pierwszej świątyni od Minisha w Minish Woods, natomiast drugą otrzymujemy także od niego w późniejszym okresie gry. Lepsze bomby różnią się od gorszych tylko tym, że sami decydujemy kiedy mają wybuchnąć. Na początku możesz trzymać do 10 bomb. Aby dostać wielką sakiewkę na bomby, przy wchodzeniu po dużej ściance wspinaczkowej na Warowną Górę należy wejść na półkę skalną po prawej stronę i wysadzić tam ścianę. Do fontanny wewnątrz trzeba wrzucić bombę i powiedzieć Wróżce prawdę, a da nam torbę, mieszczącą 30 sztuk.
Flame Lantern - Lampka, którą znajdujemy w 4 świątyni, może nam rozświetlić ciemność a także stopić lód.
Pegasus Boots - Buciki sprinterskie dostajemy od szewca gdy go obudzimy. Pozwalają nam biegać szybciej i nie utonąć w bagnach.
Ocarina of Wind - Okarynę Wiatru zdobywamy po ukończeniu trzeciej świątyni. Pozwala nam ona podróżować między znakami skrzydeł, które pojawiały się po eksplozji małych nagrobków.
Roc's Cape - Cudo! Dzięki temu płaszczowi z 5 świątyni możemy skakać, a po przytrzymaniu klawisza nawet szybować przez chwilę!
Butelka - No butelka do przetrzymywania przedmiotów. W grze dostępne są cztery:
1. Tuż po wyjściu z miasta Hyrule na zachód, zejdź po drabinie, wysadź skałę po prawej i kup od krzaka Deku butelkę za 20 rupii. (butelka obowiązkowa, trzeba ją zdobyć)
2. Połącz Kinstone z Kowalem i weź z powstałej skrzyni butelkę.
3. Aby zdobyć tę butelkę musisz mieć Bransoletki Mocy i w kawiarni poprzesuwać meble, aby dostać się do górnego wyjścia. Po desce przejdź do sklepu i zejdź za ladę. Gdy się zwiększysz i poprosisz o leżącą na skrzyni butelkę, sprzedawca da ci ją jak nakarmisz jego psa w domku nad jeziorem. Gdy spełnisz tę obietnicę, butelka będzie twoja.
4. Czwarta i najtrudniejsza. Trzeba spowodować, aby Goron na ranczu Lon-Lon dokopał się do końca jaskini. Kolejność wykonywanych akcji jest dowolna. Trzeba łączyć z kimś lub z „tajemniczymi murami” Kinstone, co spowoduje przypływ energii u Gorona bądź wezwanie jego kolegów. Teraz będzie trzeba połączyć Kinstone’y z tymi Tajemniczymi Murami, znajdującymi się w niektórych jaskiniach wykopywanych krecimi rękawicami. Pierwsza z nich jest na wspomnianym już polu. Druga jest w Lesie Minish, pod chatką wiedźmy. Trzecia w jaskini na Falistym Pogórzu tuż przed wejściem na podnóże Warownej Góry, powyżej. Czwarta jest na szczycie Warownej Góry, no może trochę niżej, a mianowicie obok mieszkanka pustelnika. Następna oraz ostatnia jaskinia jest nad jeziorem Hylia – skacząc na wysepkę z ćwiartką serca a następnie ku górze dostaniesz się do niej. Po tych wszystkich operacjach idź na ranczo Lon-Lon i przy pomocy trąbki powietrznej dostań się do jaskini z Goronami. W środku czeka upragniona butelka.
Kinstone Bag - W tej sakiewce trzymamy znalezione Kinstone'y.
Tiger Scrolls - Te zwoje opisuja techniki, których już nauczyliśmy się od trenerów.
Mysterious Shells - Te niebieskie muszle, które znajdujemy od czasu do czasu możemy wymienić u jednego maniaka w mieście na figurki...Jeśli uda wam się zdobyć wszystkie figurki, to idźcie do kolesia który siedzi na zewnątrz kawiarni i pogadajcie z nim, wtedy będziecie mogli wejść do jego domu.(Thx Lepper)
Grip Ring - Pierścień ten kupujemy u Deku Scruba na górze za 60 rupii. Dzięki niemu możemy się wspinać po specjalnych ścianach.
Power Bracelets - Te branzoletki pozwalają nam w formie Mini-Linka przesuwać ciężkie przedmioty. Niestety nie pamiętam, gdzie je znajdujemy.
Flippers - Płetwy do pływania:D Znajdujemy je w kanałach pod miastem, kiedy zostajemy tam wrzuceni przez jakiegoś Minishowego staruszka. Aby móc szybciej pływać, należy – jak w przypadku krecich rękawic i łuku – połączyć Kinstone z boginią i schwytać motyla na cmentarzu. (to chyba działa też na szybsze latanie)
Urok Din/Nayru/Farore – po trzeciej świątyni można wejść do hotelu w mieście Hyrule. Są tam trzy boginie, które szukają domu do wynajęcia. Gdy z Farore połączymy Kinstone, Gorman wpadnie na pomysł wynajęcia swojego domu. Należy wtedy z nim pogadać, a potem z jedną z bogiń. Wprowadzi się do domu, a gdy będziesz miał pustą butelkę, napełni ją swym urokiem. Aby zakwaterować Din, trzeba wybudować jej dom. Połącz Kinstone z robotnikiem obok poczty, a Mutoh dostanie kopa i wybuduje nowy dom. Znów pogadaj z Gormanem i daj Din mieszkanko. Urok Nayru zwiększa obronę a Din atak. (niech ktoś mi powie jak dać dom Farore)
Rupie – no… chyba każdy wie co to jest??? Na początku można mieć do 100 rupii. W sklepie można kupić (chyba za 80) worek na 300 rupii. Aby zdobyć największy, mieszczący 999 sztuk, trzeba mieć laskę Pacci. Na Wschodnich Wzgórzach, na prawo od takiego pola jest dziura do wypełnienia energią. Wejdź tamtędy do lasu Minish i w drzewku daj Wróżce wszystkie rupie. W zamian dostaniesz wielką sakwę. Wielką sakiewkę można dostać też przez połączenie Kinstone’ów i wysuszenie kałuży na ranczu lon-lon. W środku jest skrzynia z sakwą.